- Organizator: Krotoszyńska Biblioteka Publiczna im. Arkadego Fiedlera w Krotoszynie
- Data realizacji: 12.09.2024
- Kategoria: edukacja regionalna, fabularna
- Tryb gry: terenowa
- Sfinansowano z dotacji: Blisko
To był kolejny zwyczajny dzień w Krotoszynie. Pochłonięci swoimi sprawami, spieszyliśmy się do pracy, do szkoły, na zakupy. Nikt nie przypuszczał, że jeszcze tej nocy dojdzie do Zdarzenia, które pogrąży całe miasto w chaosie…
Przez pociemniałe niebo z hukiem podobnym do F16 przelatuje dziwny obiekt. W środek skrzyżowania w centrum wbija się wielki głaz. Tworzący się korek obserwuje siedząca na kamieniu czarna, smolista Istota. Wielki niedźwiedź w obroży, podzwaniając zerwanym łańcuchem, człapie między blokami, wywraca kontenery i grzebie w śmieciach, a w pałacowym parku rozlegają się potworne jęki, dochodzące spod ziemi.
Kiedy to piszę, wiadomo już, że w wyniku Zdarzenia bariera między światami pękła, a istoty z krotoszyńskich legend przeniknęły do naszej rzeczywistości. To, co powtarzano nam w szkole, okazało się nieprawdą. Więc…co tak naprawdę jest prawdziwe?
Głównym zadaniem gracza jest zamknięcie magicznego portalu (potrzebną do tego wiedzę, przedmioty lub punkty zdobywa podczas interakcji z postaciami). Aby osiągnąć cel, gracze będą musieli wykazać się umiejętnością logicznego myślenia, znajomością miejscowych legend oraz historii Polski, a także odrobiną charyzmy i pomysłowości. Jeśli im się uda – powstrzymają chaos oraz przywrócą równowagę między światami.