- Organizator: Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Aktywności Lokalnej w Szklarskiej Porębie
- Data realizacji: 18.10.2021
- Kategoria: dla dorosłych, dla młodzieży, edukacja regionalna, fabularna, historyczna, lokalni bohaterowie, motywy literackie, motywy słowiańskie, przygodowa
- Tryb gry: terenowa
- Sfinansowano z dotacji: Patriotyzm Jutra
Gracz wciela się w etnografa, który postanowił wyruszyć śladami W.E. Peuckerta i tak jak jego mistrz wypróbować słynną maść na latanie. Liczy, że dzięki temu odkryje najważniejsze tajemnice świata i wyleczy gorączkę, która go trawi, odkąd usłyszał o słynnym profesorze. Przy okazji pomoże przyjaciółce dokonać przełomowego odkrycia. Aby zdobyć potrzebne składniki, musi odkryć trasę zaszyfrowaną w tajemniczych zapiskach, a potem wyruszyć w wędrówkę. Na swojej drodze spotka stworzenia z lokalnego folkloru, które czasem nawet będą skłonne mu pomóc – ale w zamian za rozwiązanie zagadki. Gracze będą wykazywać się wiedzą, logicznym myśleniem oraz kreatywnością.