- Organizator: Wojewódzka Biblioteka Pomorska Książnica Kopernikańska
- Data realizacji: 07.09.2019
- Kategoria: architektura, dla dorosłych, dla dzieci/gra rodzinna, dla młodzieży, edukacja regionalna, fabularna, historyczna
- Tryb gry: terenowa
- Sfinansowano z dotacji: Fundusze Samorządowe
Jest połowa XIV wieku. Yans, Młody architekt z pobliskiego Kulm stara się o zlecenie w rosnącym w potęgę Toruniu. Krzyżacy sporo budują, przyjęte do Hanzy miasto prężnie się rozwija. O zlecenia jest łatwo tylko że… Yans nie jest pewien swoich umiejętności. Przed wyruszeniem w drogę do Torunia udał się do lokalnej wiedźmy, Ciechosławy, by w magiczny sposób pomogła mu szybko i bezboleśnie dowiedzieć się jak budować prosto, praktycznie i pięknie. Wiedźma, co oczywiste, nie miała takiej wiedzy. Ale podczas nocy przeniosła ducha młodego budowniczego w przyszłość…
Podczas gry poznajemy budowniczych, architektów, inwestorów i właścicieli wybranych perełek toruńskiego modernizmu. Odwiedzamy budynki, które w swoim czasie wyznaczały standardy nowoczesności, dziś uznawane są za perły klasycznego designu. Rozmowy z postaciami z przeszłości nie należą do najprostszych – nikt nie chce zdradzać sekretów swojego rzemiosła za darmo. Napotkane osobistości stawiają przed graczami wyzwania, które sprawdzą ich znajomość historii, architektury, sztuki czy geometrii. Najlepsi z graczy zostaną przyjęci do stowarzyszenia architektów… Lub Gildii Budowniczych, jeśli zdecydują się powrócić wraz Yansem do jego epoki.