Masz już personalizowaną grę dla swojej instytucji i zastanawiasz się jakie kroki podjąć, by skutecznie wypromować ją wśród lokalnej społeczności? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą Ci zainteresować mieszkańców Twojego regionu premierą oraz samą grą!
Jak promować grę mobilną?
Kiedy uruchomić grę?
- • wykorzystaj grę podczas ferii lub wakacji,
- • zorganizuj konkurs,
- • w ważne rocznice przygotuj spacer śladami historii w Twojej miejscowości (pamiątkowe nazwy ulic, miejsca pamięci),
- • sprawdź rocznice urodzin i śmierci sławnych osobistości związanych z fabułą i przypominaj w te dni o grze,
- • wykorzystaj grę podczas różnych wydarzeń w Twojej instytucji…
- • …albo podczas lokalnych wydarzeń: festiwali i festynów,
- • gra przyda się podczas realizacji różnych projektów z dotacji!
-
Stwórz wydarzenie na Facebooku. Napisz o nim również na stronie internetowej.
W opisie uwzględnij datę, godzinę i miejsce wydarzenia. Dodaj też grafikę i ciekawy tytuł.
-
Oznacz Good Games jako współorganizatora,
abyśmy mogli promować wydarzenie razem z Tobą!
-
Skontaktuj się z lokalnymi mediami, instytucjami, szkołami.
Prześlij im materiały i poproś o umieszczenie informacji w ich kanałach informacyjnych. Na pewno na Facebooku również są strony/grupy, do których możesz napisać!
-
Pamiętaj, aby podczas wydarzenia zrobić zdjęcia, a nawet nagrać krótki film lub przeprowadzić wywiad z uczestnikami.
Nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu, wystarczy smartfon!
-
Po realizacji projektu pochwal się nim!
Umieść relację na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych.
Postaraj się, aby informacja o grze i organizowanej premierze dotarła to jak największej liczby osób. Korzystając z tylko jednego medium i jednej formy, znacząco ograniczasz swoje szanse na zainteresowanie tematem większej grupy osób.
Przygotuj atrakcyjne materiały promocyjne
- wydrukuj plakat i ulotki, które umieścisz w swojej instytucji (uzupełnij plakat o datę, godzinę i miejsce premiery albo inne informacje o tym, jak zagrać, a także swoje logotypy),
- umieść kod i instrukcję do gry na swojej stronie internetowej,
- do promocji wykorzystaj gotowe grafiki,
- zaproś uczestników nagrywając krótki film wideo do mediów społecznościowych.
Pamiętaj! Promowanie wydarzenia to nie tylko działanie według ściśle określonych schematów, ale także wykorzystywanie ciekawych, niecodziennych rozwiązań!