- Organizator: Twierdza Srebrna Góra
- Data realizacji: 09.06.2023
- Kategoria: architektura, dla młodzieży, edukacja regionalna, fabularna, historyczna, lokalni bohaterowie
- Tryb gry: terenowa
- Sfinansowano z dotacji: Inne
Gra została przygotowana, by przedstawić Twierdzę Srebrna Góra z czasów kiedy była tętniącym życiem, samowystarczalnym obiektem! Wykorzystane w fabule ciekawostki historyczne nadają jej wymiar edukacyjny, a dzięki zastosowaniu mechanizmów gamifikacji angażuje i bawi uczestników. W grze zostały uwzględnione zadania wypracowane na warsztatach z uczniami okolicznych szkół.
Przed Tobą kolejna nudna wycieczka klasowa. Tym razem nauczycielka zabrała was do twierdzy Srebrna Góra. Wdrapaliście się pod górkę i od razy przywitał Was przewodnik. Zapowiada się, że kolejną godzinę albo dwie spędzisz na słuchaniu historycznych opowieści. Nie przepadasz za historią, ale każda wycieczka jest lepsza niż lekcje w szkole. Twoi koledzy poszli za przewodnikiem, ale Ty trochę dłużej oglądałeś monety w gablocie i właśnie zgubiłeś grupę. Chcąc, nie chcąc musisz wrócić do kas i czekać tam na resztę klasy.
Spacerując po terenie twierdzy spotykasz grupę harcerzy. Chyba bawią się w podchody, bo oglądają jakąś starą mapę. Rozmawiają też o zaginionym talarze Fryderyka. Masz zamiar odejść gdzieś na bok, żeby usiąść na trawie, ale dostrzegasz przypatrujących się harcerzom mężczyzn w czarnych płaszczach i okularach. Coś ci podpowiada, że może być z tego niezła afera. Pójdziesz za nimi? Czy zostaniesz tutaj, żeby pograć na telefonie?
Aby, podkreślić unikatowy charakter Twierdzy Srebrna Góra na poziomie graficznym nawiązaliśmy kolorystyczne do identyfikacji wizualnej Twierdzy Srebrna Góra – dominującym kolorem jest pomarańczowy. Feedbacki – informacje zwrotne dla graczy – w formie emotikony kształtem przypominają obrys twierdzy, a zwielokrotniony kształt okręgu pojawiający się na grafikach stanowi wizualne nawiązanie do zagubionego talara.