- Organizator: Centrum Szyfrów Enigma
- Data realizacji: 24.09.2022
- Kategoria: dla dorosłych, dla dzieci/gra rodzinna, dla młodzieży, edukacja regionalna, fabularna, historyczna
- Tryb gry: terenowa, domowa/kanapowa
- Sfinansowano z dotacji: Patriotyzm Jutra
Uczestnicy gry spotkają tajemniczego mężczyznę, który przybył w przeszłości – z międzywojennego Poznania, w którym w tym czasie odbywał się kurs szyfrów. Tajemniczy przybysz potrzebuje wsparcia graczy w misji odnalezienia zaginionych dokumentów, które mogą zmienić bieg historii. Uczestnicy gry mają za zadanie odzyskać zgubę i zneutralizować niemieckiego szpiega, który wpadł na ich trop. Sprawę dodatkowo utrudnia fakt, że cała misja musi pozostać utrzymana w tajemnicy – wrogi wywiad czeka tylko na potknięcie polskich kryptologów…
Gracze podążą trasą pośród miejsc związanych z historią poznańskiej kryptologii. W czasie swojej misji wezmą udział w kursie szyfrów i spotkają Jerzego Różyckiego, Mariana Rejewskiego oraz Henryka Zygalskiego, a także Maksymiliana Ciężkiego i ppłk Gwidona Langera. Przez fabułę gry będzie przewijać się także pewna kobieta, uczestniczka kursu szyfrów, której tożsamość musi pozostać tajemnicą dla dobra misji.
Na graczy będą czekać zadania wymagające logicznego, a czasem także matematycznego myślenia. Bohaterowie gry będą szyfrować i odszyfrowywać wiadomości, będą również musieli wykazać się wiedzą na temat historii polskiej kryptografii i topografii Poznania, a także kreatywnością. Czy uda im się przywrócić właściwy bieg historii i doprowadzić do złamania kodu Enigmy wiele lat później…?