W czasach, gdy realizacja większości zadań instytucji kultury jest możliwa wyłącznie online, managerowie kultury stają przed wyzwaniem dotyczącym skutecznych sposobów realizacji projektów kulturalnych online.
Doświadczony marketing i projekt manager.
Pracowała przez wiele lat w turystyce. Zajmowała się projektami e-commerce, min. in. dla firm Travelplanet.pl, Domodi.pl (grupa WP). Współpracowała z instytucjami kultury i organizacjami pozarządowymi. Swoim doświadczeniem łączy świat biznesu, kultury i nauki.
Przygodę z kulturą rozpoczęła we Wrocławskim Towarzystwie Gitarowym, gdzie pełniła rolę dyrektora Organizacyjnego Festiwalu Gitara +. Następnie pracowała w Fundacji Krzyżowa jako koordynator letnich warsztatów dla młodzieży oraz w Kolegium Europy Wschodniej. Współpracowała także z Filharmonią Wrocławską (Narodowe Forum Muzyki).
Pracując w firmach e-commerce poznała zwinne metody zarządzania projektami. Dzięki temu mogła poznać je teoretycznie i praktycznie. Dlatego jest zwolenniczą ich adaptacji do projektów kulturalnych. Posiada certyfikaty PSM I, PSPO I organizacji Scrum.org, PRINCE 2 Foundation.
Alicja Krawczyńska jest doktorantką na Politechnice Wrocławskiej w obszarze Nauki o Zarządzaniu i Jakości. Zajmuje się zarządzaniem ryzykiem w Scrumie. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z programu „Kultura w sieci”.
W Good Games pełni rolę Project Managera. Prowadzi szkolenia z gamifikacji w kulturze, warsztaty z młodzieżą, organizuje i nadzoruje mobilne gry i questy, współpracując z bibliotekami, ośrodkami kultury, muzeami.
Miłośniczka natury, przestrzeni i muzyki klasycznej.
-
-
W tym roku mija 440 lat od lokacji Zamościa. Dokładnie 12 czerwca 1580 roku król Stefan Batory przypieczętował akt lokacyjny wystawiony przez Jana Zamoyskiego.
-
Kilka dni temu Fundacja Banku Gospodarstwa Krajowego ogłosiła wyniki konkursu „Skrzydła dla mam” wspierającego mamy po urlopie macierzyńskim.
Teraz pojawił się kolejny konkurs – „Generacja 6.0”. Tym razem Fundacja BGK będzie wspierała inicjatywy dla osób w wieku 60+. Dodajmy, że to już 3 edycja tego konkursu. -
Jeżeli kiedykolwiek grając w grę planszową i karcianą odniosłeś wrażenie, że tę grę można było zrobić inaczej, to mamy dla Ciebie świetną wiadomość.
Trwa ogólnopolski konkurs „Gram, więc czytam” na najlepszą grę na bazie świata i fabuły z serii fantasy „Kroniki Dwuświata”. -
Fińska platforma ActionTrack to technologia, która umożliwia projektowanie gier mobilnych bez znajomości programowania. Działa w formie edytora, który jest udostępniony online za pomocą przeglądarki internetowej. W edytorze projektujemy grę, a następnie udostępniamy ją w aplikacji mobilnej ActionTrack, dostępnej bezpłatnie na telefony w systemach Android i IOS.
-
Trwa druga odsłona trzyletniego programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2020. W ubiegłym roku maj upłynął pod znakiem regionalnych spotkań informacyjno-organizacyjnych. Projekty były realizowane w czasie wakacji i jesienią. A jak będzie w tym roku? Spotkania informacyjne zostały przeniesione do przestrzeni wirtualnej. Projekty zaś – z pewnością będą charakteryzowały się dużą dawką kreatywności.
-
Zanim znowu będzie można zajrzeć koleżance (lub koledze) bezpośrednio w monitor na biurku – pracujemy zdalnie. Planujemy, organizujemy, realizujemy, podsumowujemy – zasadniczo wszystko robimy zdalnie. Jeżeli więc zdalnie pracujemy nad projektami kulturalnymi, to powinniśmy pamiętać, że – mimo oddalenia – nadal tworzymy zespół.
-
W drugiej połowie marca w bibliotekach z powodu ich zamknięcia z związku COVID-19 z dnia na dzień między regałami książek zrobiło się pusto. Zresztą nie tylko między regałami, bo przecież biblioteki to nie tylko wypożyczalnie książek. Wszystkie wydarzenia, spotkania autorskie, warsztaty zostały przeniesione na „kiedyś”…
-
Biblioteki bez czytelników, spotkania autorskie bez autorów, sale warsztatowe w domach kultury bez właściwego…
-
Powrót do pracy zawodowej po urlopie macierzyńskim, wychowawczym lub dłuższej przerwie związanej z opieką…