Gamifikacja i gry jako sposób na zaangażowanie młodych
Gamifikacja to wykorzystywanie schematów i mechanizmów znanych z gier poza kontekstem gier, zwłaszcza w różnych działaniach grupowych, w celu zwiększenia zaangażowania osób wykonujących określone zadania. (Definicja według prof. Kevina Werbacha – Uniwerstet w Pensylwanii). Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp. Gamifikacja więc pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe. A czyż takim nie wydaje się czytanie książek czy zdobywanie wiedzy o regionie?
Jeżeli więc chcecie zaangażować młodzież do działań kulturalnych i edukacyjnych – wykorzystajcie gamifikację. Przykłady konkretnych działań realizowanych przez instytucje publiczne na plaftormie ActionTrack znajdziecie na naszym profilu Facebooka lub w dziale „Aktualności”.
Kto może dołączyć do konsorcjum ActionTrack?
Konsorcjum oznacza współudział. Dlatego też zachęcamy podmioty z obszaru kultury i edukacji do łączenia się w grupy i wspólnego realizowania działań związanych z gamifikacją literatury, tworzenia przewodników, quizów, projektowania mobilnych gier miejskich. W szczególności do regionalnych konsorcjum zapraszamy:
- instytucje publiczne, takie jak biblioteki, ośrodki kultury, muzea, centra nauki
- jednostki samorządu terytorialnego na poziomie gminy lub powiatu
- wydziały edukacji, kultury, promocji na poziomie gminy lub powiatu
- stowarzyszenia i fundacje – do celów niekomercyjnych
Dlaczego warto przystąpić do regionalnego konsorcjum ActionTrack?
Wiemy, że wspólne zakupy kodów dostępowych do audiobooków dla czytelników (na przykład w Legimi lub Ibuk Libra) sprawdzają się w bibliotekach już od kilku lat.
Wiemy też, że większość powiatowych i gminnych instytucji kultury realizuje projekty pracując w małych zespołach. Często jednak brakuje okazji to tego, żeby zrobić coś wspólnie i wymienić się doświadczeniami. Wydaje się, że doświadczenia i wspólne wydarzenia będą szczególnie ważne teraz, gdy większość działań kulturalnych i edukacyjnych odbierana jest przez ekran komputera lub telefonu. Czy nie lepiej więc zaprojektować coś wspólnie dla całego regionu i wykorzystać siłę Internetu dla promocji, niż szukać kolejnych sposobów na przyciągnięcie czytelników? ActionTrack jest narzędziem, które zdecydowanie wspiera współpracę w zespołach. Wszak licencja ActionTrack, to nie tylko projektowanie i uruchamianie gier, ale też:
- stała wymiana wiedzy, wzajemne wykorzystanie wzorów gotowych gier
- współpraca w zakresie organizacji i promocji wydarzeń – audience development
- możliwość wykorzystania narzędzia w różnych typach projektów – różne formy finansowania z programów MKDiN i innych
- wspólny cykl szkoleń wdrożeniowych
Jeżeli więc jesteście zainteresowani, zadzwońcie tel. +48 609 265 220 (Alicja Krawczyńska – Project manager Good Games) lub napiszcie: info@goodgames.pl.
Uzgodnimy szczegóły, przygotujemy dokumenty i zaczniemy razem projektować gry dla Waszej publiczności!