Home » Konkurs na grę planszową lub karcianą „GRAM, WIĘC CZYTAM”

Konkurs na grę planszową lub karcianą „GRAM, WIĘC CZYTAM”

by Alicja Krawczyńska
Opublikowano:
konkurs "GRAM, WIĘC CZYTAM"

Jak wziąć udział w konkursie „Gram, więc czytam”?

Po pierwsze potrzebny jest zespół projektantów w składzie od 2 do 5 osób  w wieku 10 do 24 lat. Każdy zespół musi mieć pełnoletniego opiekuna, który przesyła zgłoszenie do Organizatora konkursu.

Po drugie potrzebna jest koncepcja gry, która powinna zawierać minimum następujące elementy:

  1. Dobrze brzmiący tytuł gry
  2. Określenie czy jest to gra planszowa czy karciana
  3. Wskazanie ile osób może w nią grać?
  4. Opisanie, co jest celem gry oraz jakie są warunki zwycięstwa (np. pokonanie rywali, najszybsze osiągnięcie celu, zdobycie największej liczby punktów itp.)
  5. Wymienienie wszystkich elementów z jakich będzie składać się gra, czyli co i w ilu sztukach gracz znajdzie w pudełku (np. kostki, plansze, karty itp.)
  6. Opisanie ogólnych założeń mechaniki gry (zasady gry, tury, akcje, punkty itp.)
  7. Uargumentowanie co jest główną zaletą gry i dlaczego będzie się w nią dobrze grało, czyli na czym polega jej atrakcyjność
  8. Wykonanie makiety lub wizualizacji gry i/lub elementów będzie dużym atutem. Zatwierdzone zespoły otrzymają do dyspozycji pliki z grafikami Kronik Dwuświata (m.in. Mapa Dwuświata, 5 postaci z powieści, dostępne ilustracje)

Po trzecie – zespół nagrywa film dotyczący koncepcji gry, a następnie przesyła go do Komisji Konkursowej.

Ponadto organizatorzy zalecają przeczytanie książek, a następnie omówienie koncepcji gry przez zespół, zawierającej powyższe elementy. Później polecają przygotowanie do nagrania, jego wykonanie i przesłanie wraz ze zgłoszeniem zespołu.

Jak przebiega konkurs?

Organizatorzy zaplanowali dwa etapy konkursu „Gram więc czytam”. Etap 1 to  zgłoszenia przez zespoły i ocena przez Komisję konkursową filmów. Etap 2  to plebiscyt internetowy wybierający najlepszą koncepcję spośród tych, które zostały nominowane do II etapu przez Komisje konkursową.

Termin nadsyłania zgłoszeń zespołów konkursowych – do 15 lipca 2020
Termin nadsyłania filmów prezentujących koncepcje do konkursu – do 30 sierpnia 2020
Wyłonienie laureatów I etapu  oraz prezentacja filmów z koncepcjami które przeszły do II etapu  – do 15 września 2020
Rozstrzygnięcie konkursu – do 30 września 2020

Nagrody:

Każdy z zespołów przyjętych do rywalizacji otrzymuje pakiet startowy: Kubek konkursowy z postaciami powieści Mrok we krwi, I tom Kronik Dwuświata, Komplet zakładek i Kart Postaci, Wydruk Mapy Dwuświata, Bezpłatny e-book dowolnego formatu.

Każdy z laureatów I etapu otrzymuje:  pamiątkową koszulkę z grafikami z Kronik Dwuświata, Voucher dający prawo  bezpłatnego otrzymania wszystkich części Trylogii Mitrys w dowolnej formie po publikacji cyklu,  pendrive z nagraniami z przebiegu konkursu „Gram, więc czytam” oraz nagrody ufundowane przez Sponsorów

Zwycięski zespół otrzyma poza wszystkimi nagrodami z etapu I dodatkowo:

  1. Zestaw nagród (do podziału wśród członków zespołu): czytnik Kindle, dron, gogle VR
  2. Wywiad z członkami zespołu publikowany w sieci (Facebook, Instagram, Youtube)
  3. Nagranie wspólnej rozgrywki w GRĘ z autorem Trylogii Mitrys, Kroniki Dwuświata, Pawłem Kopijerem

Uwaga  :  

Biblioteka, pod której opieką zgłosi się i nadeśle projekty największa liczba zespołów konkursowych, będzie miała możliwość zorganizować bezpłatne warsztaty z obszaru rozwoju kreatywności.

Organizatorem konkursu „Gram, więc czytam” jest Stowarzyszenie PSTD (Polish Society for Training & Development).  Na stronie organizatora znajdziecie regulamin oraz wszystkie detale dotyczące konkursu.

 

 

Zobacz także

[mc4wp_form id=”1853″]