Home » Gamifikowanie literatury pięknej i wydarzeń kulturalnych na smartfonach

Gamifikowanie literatury pięknej i wydarzeń kulturalnych na smartfonach

by Gabriela
Opublikowano:
Gamifikowanie literatury pięknej

Szkolenie online „Gamifikowanie literatury pięknej i wydarzeń kulturalnych na smartfonach” zostało przeprowadzone dla pracowników biblioteki w Stargardzie Szczecińskim. Jednak wzięło w nim udział kilku dodatkowych uczestników z całej Polski, zainteresowanych tematyką gier! Mówiliśmy o gamifikowaniu literatury pięknej, przekładaniu linearnej historii zawartej w książce na nielinearną fabułę gry. Gry, w której to uczestnik decyduje o tym, co wydarzy się dalej…

Młodzi ludzie, książki i gry

Pierwsza część była wprowadzeniem do zagadnień świata gier multimedialnych. Miała ona raczej teoretyczny charakter i obejmowała omówienie statystyk graczy na świecie. Przedstawiłem uczestnikom ranking gier mobilnych oraz statystyki, ile czasu dziennie młody człowiek przeciętnie poświęca na granie. Słuchacze mogli dowiedzieć się więcej o pokoleniu Z oraz o tym, dlaczego to gry, a nie książki, są obecnie główną formą rozrywki młodych ludzi.

Na dobry początek uczestnicy zastanawiali się nad przykładami książek odwzorowujących strukturę gry.

Gamifikowanie literatury pięknej

Gamifikacja

Skoro już pojawił się temat różnych obszarów zastosowania gier, postanowiłem wyjaśnić pojęcie GAMIFIKACJI.

Wskazałem, jak można zachęcić młodych ludzi do zabawy w gamifikowanie nie tylko książek, ale także ich własnych historii z życia wziętych! Zastanawialiśmy się przy tym, jakie elementy gier napotykamy w codziennych sytuacjach. I dlaczego właściwie temat gier jest tak popularny? Dlaczego ludzie grają, co ich w tym wciąga i jakie towarzyszą im wtedy emocje?

Uczestnicy brali udział w bardzo ciekawych ćwiczeniach. Dowiedzieli się, jak amerykański pisarz Kurt Vonnegut uczył opowiadać historie oraz ile mamy modeli opowiadania historii. 

Gamifikowanie literatury pięknej. Mobilne gry terenowe w bibliotekach

Następnie, w drugiej części szkolenia bibliotekarze mieli okazję zobaczyć filmowe relacje z innych bibliotek, które zrobiły swoje gry przy pomocy platformy ActionTrack. Oczywiście zachwyciło ich, jakie zainteresowanie wzbudziły w uczestnikach rozgrywek oraz jaką sprawiły im radość!

Gry przygotowane za pomocą ActionTrack wykorzystują większość funkcji smartfonów, jak na przykład przesyłanie zdjęć, filmów czy tekstowych odpowiedzi na pytania. W ten sposób możemy przekazać angażujące treści za pomocą telefonu komórkowego, który obecnie jest najbardziej skutecznym narzędziem docierania do dzieci i młodzieży.

Na koniec każdy z uczestników sam mógł zagrać w grę „Biblioteka przyszłości”. Wystarczyło tylko pobrać aplikację i zeskanować kod QR! Mam nadzieję, że już wkrótce Książnica Stargardzka zorganizuje własną mobilną grę terenową i spotkamy się tam już nie na szkoleniu, ale na prawdziwej rozgrywce premierowej!

Chcesz zorganizować szkolenie z tworzenia mobilnych gier terenowych z wykorzystaniem fińskiej platformy ActionTrack w swojej bibliotece? A może masz gotowy pomysł na mobilną grę terenową? Jeśli tak, napisz na: info@goodgames.pl lub zostaw swoje dane, a my odezwiemy się do Ciebie!

    Zobacz także

    [mc4wp_form id=”1853″]