Home » Szkolenia dla kadr instytucji kultury

Szkolenia dla kadr instytucji kultury

by Łukasz Braun
Szkolenia dla kadr instytucji kultury

Najnowsze badania pokazują, że gracze są czytelnikami. Poniższa oferta szkoleń pomaga wykorzystać ukryty w tym potencjał. Możemy Was nauczyć jak zgamifikować książkę i zrobić z niej mobilną grę miejską. Zespół prowadzący szkolenia z tego zakresu składa się z: zawodowych projektantów gier, wykładowców akademickich i naukowców, osób związanych aktywnie z branżą gier planszowych, edukatorów wyróżnianych ministerialnymi stypendiami w tym zakresie, pedagogów i animatorów.

Kliknij w nazwę wybranego szkolenia z poniższej listy, aby dowiedzieć się więcej.

  • Gry mobilne – narzędzie do zastosowania gamifikacji w pracy biblioteki lub instytucji kultury

    Statystyki pokazują, że 40% ludzi gra w gry. Jak wykorzystać ten trend w instytucjach kultury? “Gra w książkę” może być równie ciekawa jak czytanie, a “gra w historię” zainteresować młodych ludzi bardziej niż sama wizyta w muzeum. Na dodatek, żeby zagrać wystarczy zwykły smartfon.

    Czego się nauczysz?

    • Co to jest gamifikacja i jak wykorzystać ją w sektorze kultury?
    • Jakie są podstawy tworzenia fabuły i mechaniki gry?
    • Jak działa aplikacja ActionTrack, dzięki której kilkaset organizacji na całym świecie tworzy własne gry mobilne?
  • Nauka przez zabawę – jak wykorzystać gry w edukacji pokolenia „Z”

    “Edutainment” to neologizm powstały z połączenia słów education (edukacja) i entertainment (rozrywka). Oznacza naukę przez zabawę, formułę zdobywania wiedzy poprzez ruch. Tak działają gry! Ich uczestnicy mogą wiele się dowiedzieć, nie czując nawet, że… właśnie się uczą!

    Czego się nauczysz?

    • Czym charakteryzują się przedstawiciele pokolenia “Z” i jak do nich trafić?
    • Jak stworzyć modelowe działania edukacyjne z wykorzystaniem metody “edutainment”?
    • Jak wykorzystać techniki gier w codziennej pracy z młodymi ludźmi?
  • Źródła historii i dziedzictwa narodowego. Gra terenowa od pomysłu do realizacji

    Fabuła gry zawsze opiera się o historię – fikcyjną lub prawdziwą. Uczestnicy gry nie tylko poznają ją, ale biorą w niej udział. Sami pokonują trasę, podejmują decyzję, odnoszą sukcesy lub porażki. W ten sposób dziedzictwo regionalne lub narodowe pozostaje żywe, a kolejne pokolenia mają szansę zrozumieć swoich poprzedników.

    Czego się nauczysz?

    • Skąd czerpać pomysły i inspiracje na fabułę gry?
    • Gdzie szukać informacji, jak pracować z lokalnym archiwum, muzeum lub świadkami historii?
    • Jak zrealizować grę terenową, która uwzględni szczególne miejsca na mapie miejscowości?
  • Dziedzictwo narodowe i lokalne historie w grach mobilnych. Jak zaangażować społeczność lokalną?

    Dziedzictwo narodowe i lokalne to źródło wielu inspiracji do przeróżnych działań animacyjno-edukacyjnych. W trakcie szkolenia uczestnicy będą szukać możliwości zastosowania tych tematów do tworzenia mobilnych gier historycznych, które zaangażują przedstawicieli różnych pokoleń i zachęcą do samodzielnego poznawania dziedzictwa, historii i tradycji.

    Czego się nauczysz?

    • W jaki sposób wykorzystać lokalne historie, tradycje i zwyczaje do stworzenia wciągającej fabuły?
    • Jak dobrze dobrać zespół oraz zaprosić do współpracy okolicznych mieszkańców?
    • Jak zorganizować pracę i wyznaczyć zakres obowiązków każdemu z realizatorów projektu?
  • Marketing i organizacja mobilnych gier terenowych. Jak sprawić, żeby na grę przyszło 200 osób?

    Stworzenie gry terenowej wydaje się być ostatnim etapem projektu? Nic bardziej mylnego! To czas, kiedy należy podjąć działania promocyjne, które mają szansę przyciągnąć jak największą ilość graczy. Zaangażować ich i nastawić na dobrą zabawę.

    Czego się nauczysz?

    • Jak wykorzystać tradycyjne i internetowe media do promocji lokalnej gry terenowej?
    • Jak organizować działania PR (kontakt z mediami, lokalnymi instytucjami i firmami)?
    • W jaki sposób komunikować zasady gry, aby były one zrozumiałe i atrakcyjne dla odbiorców?
  • Jak wykorzystać zwinne metodyki zarządzania projektami do organizacji gier?

    Stworzenie własnej gry to niełatwy projekt. Należy zadbać o wszystko: od stworzenia fabuły do rozdania nagród zwycięzcom. Tym wszystkim powinien zajmować się cały zespół, w którym każdy zna swój zakres obowiązków. Przydatny jest także system zarządzania, który pozwala usystematyzować wiedzę i zaplanować kolejne działania.

    Czego się nauczysz?

    • Jak przydzielić poszczególnym pracownikom odpowiednie zadania i weryfikować ich realizację?
    • Z jakiego systemu korzystać, aby mieć pełną kontrolę nad poszczególnymi etapami realizacji?
    • W jaki sposób zarządzać współpracą z partnerami oraz wolontariuszami biorącymi udział w projekcie?

Jeśli brakuje Ci jakiegoś tematu, napisz do nas, chętnie go przygotujemy: szkolenia@goodbooks.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń!

Anna Wacławska

+48 730 935 222

Aleksandra Batruch

+48 537 449 555

Anna Krzykowska

+48 730 215 888

[mc4wp_form id=”1853″]