Home » Programy dotacyjne MKiDN 2022: Partnerstwo dla Książki i Promocja Czytelnictwa

Programy dotacyjne MKiDN 2022: Partnerstwo dla Książki i Promocja Czytelnictwa

by Gabriela
Opublikowano:
Ogłoszenie programów MKiDN

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiło programy dotacyjne MKiDN 2022! To oznacza, że czas zacząć pisanie wniosków. A już na pewno najwyższa pora, żeby dobrze przyglądnąć się regulaminom i zacząć myśleć o własnym projekcie. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy wersje regulaminów do pobrania z podkreślonymi słowami kluczowymi dla dwóch programów, w których możliwa jest realizacja gier – Partnerstwo dla Książki i Promocja Czytelnictwa.

Partnerstwo dla książki

Program dotacyjny MKiDN Partnerstwo dla Książki to najważniejszy i najbardziej korzystny program dla bibliotek publicznych. W zeszłym roku dofinansowanie otrzymało 227 bibliotek + 19 ośrodków kultury, w skład których wchodzą biblioteki. Łącznie było to zatem 80% wszystkich wnioskujących podmiotów. Biblioteki uzyskały wtedy razem ponad 3.700.000 zł!

Dofinansowanie w programie Partnerstwo dla Książki można przeznaczyć na:

Zadania w programie muszą być 1-roczne.
Wszystkie działania mogą się odbywać częściowo lub w całości w formie online.

Kwalifikujące się działania online:

  • działania edukacyjne: warsztaty, webinaria, kursy elearningowe, wideoblogi i podcasty;
  • wydarzenia kulturalne/artystyczne: konkursy, czytania, spotkania z twórcami, udostępniania przedstawień, koncertów, wystaw wraz z katalogami;
  • udostępnianie i ponowne wykorzystywanie cyfrowych zasobów bibliotecznych: tworzenie stron internetowych lub aplikacji, popularyzujących biblioteczne zasoby cyfrowe oraz działania związane z edukacją w zakresie bibliotecznych zbiorów cyfrowych;
  • tworzenie i modernizacja stron, gier internetowych, aplikacji mobilnych z zakresu programu.

Zarówno w przypadku projektów dotyczących szkoleń, jak i animacji czytelnictwa, maksymalna wnioskowana kwota to 50.000 zł. Różnią się jednak kwoty minimalne. Dla działań szkoleniowych dolna granica to 15.000 zł, zaś dla projektów animacyjnych – 5.000 zł.

Regulamin Partnerstwa dla Książki

Promocja czytelnictwa

Program Promocja czytelnictwa służy finansowaniu wartościowych, innowacyjnych form promowania czytelnictwa, a także działań zmierzających do utrwalania tożsamości kulturowej i narodowej poprzez odniesienie do rocznic, jubileuszy i wydarzeń historycznych ważnych dla Polski i polskiej kultury. W 2021 roku biblioteki uzyskały łącznie dofinansowanie w wysokości 653.833 zł.

Dofinansowanie z programu Promocja czytelnictwa można przeznaczyć na:

  • kampanie społeczne, edukacyjne i promocyjne,
  • festiwale literackie,
  • wydarzenia literackie i promocja nowości wydawniczych,
  • cykliczne audycje radiowe i internetowe (minimum 3 odcinki),
  • cykliczne audycje telewizyjne.

Promocja czytelnictwa 2022 przewiduje realizację zadań 1-rocznych, 2-letnich oraz 3-letnich.
W tym przypadku również działania mogą się odbywać częściowo lub w całości w formie online.

Kwalifikujące się działania online:

  • działania edukacyjne: warsztaty, webinaria, kursy e-learningowe, wideoblogi i podcasty;
  • wydarzenia kulturalne/artystyczne: konkursy, czytania, spotkania z twórcami, udostępnienia przedstawień, koncertów, wystaw wraz z katalogami;
  • tworzenie i modernizacja stron, gier internetowych, aplikacji mobilnych z zakresu programu.

W przypadku wszystkich zadań realizowanych w ramach programu Promocja czytelnictwa 2022 minimalna kwota, o którą można się ubiegać, to 5 tys. zł. Kwoty maksymalne różnią się w przypadku poszczególnych zadań:

  • kampanie społeczne, edukacyjne i promocyjne – 500 tys. zł
  • festiwale literackie i cykliczne audycje telewizyjne – 300 tys. zł
  • wydarzenia literackie i promocja nowości wydawniczych oraz cykliczne audycje radiowe i internetowe – 60 tys. zł

Regulamin Promocji Czytelnictwa

Programy dotacyjne MKiDN 2022: dlaczego gry edukacyjne to dobry pomysł?

Mobilne gry edukacyjne spełniają w 100% założenia programów MKiDN.

  1. Po pierwsze – mogą przysłużyć się animacji czytelnictwa. Ich fabuła może opierać się na fabule książek, nawiązywać do lektur szkolnych lub najważniejszych dzieł rodzimych twórców.
    ZOBACZ: Gra o Krzysztofie Kamilu Baczyńskim.
  2. Fabuła gry może także odnosić się do lokalnej historii lub wydarzeń istotnych w wymiarze ogólnopolskim. Pamiętajmy, że wymaga tego program Promocja czytelnictwa, który faworyzuje projekty utrwalające tożsamość kulturową i narodową poprzez odniesienie do rocznic, jubileuszy i wydarzeń historycznych ważnych dla Polski.
    ZOBACZ: Gra o Przemyślu w czasach II wojny światowej.
  3. Gry są innowacyjnym pomysłem – wykorzystują unikalną technologię platformy ActionTrack, która umożliwia tworzenie gry i samo granie każdemu, kto posiada smartfona!
  4. Grywalizacja opiera się na współpracy. Najpierw wspólnie tworzymy grę. Następnie wspólnie próbujemy wygrać. Podczas warsztatów młodzież angażuje się w projekt już na etapie tworzenia gry. Później zagrają w nią ich znajomi, nauczyciele, rodzice, a może nawet dziadkowie!

Dowiedz się więcej podczas bezpłatnego webinarium „Gry w programach MKiDN 2022”!

Baner: Gry w programach MKiDN 2022

10 listopada, 12:00-14:00, online
Gry w programach MKiDN 2022
Prowadzący: Marcin Skrabka

Weź udział w webinarium i dowiedz się:
  • jakie gry można tworzyć,
  • jak działa ActionTrack – aplikacja do tworzenia własnych gier,
  • jak za pomocą gier edukować młode pokolenia o historii regionu lub upamiętnić ważne rocznice,
  • co to są gry kanapowe i jak organizować rozgrywki niezależnie od pandemicznych obostrzeń.

Zapisz się na webinarium! ➜

 

Potrzebujesz więcej informacji? Zadzwoń: Asia: +48 530 752 569 , Ola: +48 537 449 555, napisz na szkolenia@goodbooks.pl lub wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą!

    Zobacz także

    [mc4wp_form id=”1853″]