Home » „Tajemnica Kwidzyna” – premiera mobilnej gry miejskiej podczas Nocy Bibliotek

„Tajemnica Kwidzyna” – premiera mobilnej gry miejskiej podczas Nocy Bibliotek

by Łukasz Braun
Opublikowano:
Premiera mobilnej gry terenowej Tajemnica Kwiedzyna

Stworzona w ActionTrack fabularno-przygodowa mobilna gra miejska pt. „Tajemnica Kwidzyna” była jedną z atrakcji tegorocznej Nocy Bibliotek w Bibliotece Miejsko-Powiatowej w Kwidzynie. Gra cieszyła się ogromną popularnością – w premierowej rozgrywce udział wzięło blisko 150 drużyn! Mobilna gra miejska „Tajemnica Kwiedzyna” powstała w ramach projektu „Biblioteka Trzecim miejscem animacji” w ramach konkursu dotacyjnego BLISKO realizowanego przez Narodowe Centrum Kultury #NPRCz 2.0.

„Tajemnica Kwidzyna” – mobilna gra miejska na Noc bibliotek

Kto wieczorem 1 października wybrał się na spacer ulicami Kwidzyna, mógł natknąć się na postaci z baśni, legend i horrorów. Wszystkie te tajemnicze siły zdawały się gromadzić w okolicy dworca – gdzie mieści się biblioteka. W tym roku, poza tradycyjnymi już wróżbami, zagadkami i zabawami, uczestnicy wydarzenia mogli także wziąć udział w mobilnej grze miejskiej „Marienwerder Geheimnis – Tajemnica Kwidzyna”. Dzięki grze uczestnicy mogli poznać zupełnie nowe oblicze swojego miasta! Za pośrednictwem telefonów z aplikacją ActionTrack gracze zgłębili tajemnice sięgające swym początkiem czasów, kiedy w miejscu miasta szumiały jeszcze pomezańskie puszcze.

 Gra cieszyła się ogromną popularnością. Pomimo dość długiej trasy do pokonania oraz przelotnych opadów, w rozgrywce wzięło udział niemal 150 drużyn! Śmiałkowie, z których najmłodsi mieli zaledwie kilka lat, przemierzali zabytkowe obszary miasta – starówkę, katedrę wraz z zamkiem, pozostałości wielowiekowej przeszłości Kwidzyna. Po drodze rozwiązywali zagadki, poznawali lokalne sekrety i przede wszystkim świetnie się bawili. Wyniki wahały się aż do samego końca – dlatego nie dziwi frekwencja podczas wielkiego finału o godzinie 22:00. Trzy zwycięskie drużyny otrzymały nagrody książkowe ufundowane przez Miejsko-Powiatową Bibliotekę w Kwidzynie. 

Warsztaty z projektowania gier w ActionTrack

Warto trochę zatrzymać się i opowiedzieć więcej o historii samej gry. Powstała ona w czasie szkolenia, które odbyło się na początku września w gościnnych murach biblioteki. Od poniedziałku do czwartku młodzież ze Społecznej Szkoły Podstawowej im. Polskich Noblistów intensywnie uczyła się teorii tworzenia scenariuszy, budowania narracji oraz obsługi aplikacji ActionTrack. To nowatorskie fińskie narzędzie edukacyjne pozwala samodzielnie tworzyć edukacyjne mobilne gry miejskie i terenowe, a także lekcje biblioteczne i quizy. Biorąca udział w warsztatach młodzież nie tylko zdobyła nowe umiejętności, ale przede wszystkim zagłębiła się w historię swojego miasta. Bo żeby historię zgamifikować – trzeba ją najpierw dobrze poznać!

Zdjęcie nagłówkowe pochodzi ze strony na Facebooku Biblioteki Miejsko-Powiatowej w Kwidzynie. Jego autorką jest Karolina Mrówczyńska.

Chcesz zorganizować warsztaty z tworzenia mobilnych gier terenowych z wykorzystaniem fińskiej platformy ActionTrack? Napisz na: info@goodgames.pl lub zostaw swoje dane, a my odezwiemy się do Ciebie!

    Zobacz także

    [mc4wp_form id=”1853″]