Mieliście już okazję przeczytać, jak wyglądały warsztaty ActionTrack w Przemyskiej Bibliotece Publicznej. Teraz możecie zobaczyć, jaki był efekt trzech intensywnych dni pracy uczennic i uczniów klasy 8b Szkoły Podstawowej Stowarzyszenia Absolwentów I LO w Przemyślu. Trenerka Good Games, Alina Łysak, dodała do ich pomysłów trochę grywalizacji, technicznych rozwiązań i specjalnie przygotowanych grafik. W końcu „Balladyna 2.0” była gotowa. Wszyscy mogli ruszyć w miasto!
W czasie warsztatów tak kierowaliśmy młodzieżą, żeby nauczyć ich dwóch rzeczy. Pierwsze, to aby czytać Słowackiego inaczej. Pokazaliśmy im scenariusze, które piszemy, pokazaliśmy im narzędzie. I dzięki temu, w czasie takich warsztatów, powstały prototypy, pomysły na gry. Powstawały części gry, zadania. Powstawała historia, która przede wszystkim jest osadzona w teraźniejszości. Bo cóż – Kirkor, jako książę, był obiektem pożądania w przeszłości. Dzisiaj: kto może być Kirkorem? W tej grze Kirkorem jest Youtuber.
Alicja Krawczyńska, Good Games
Gra miejska, którą zaproponowaliśmy naszym użytkownikom, jest kierowana do młodzieży. Ma też, oprócz tych aspektów technicznych, że możemy przejść grę i pobawić się – mówiąc tak kolokwialnie – smartfonem, aspekt edukacyjny. Bo w trakcie przechodzenia trasy gry, jej uczestnicy muszą wykazać się kreatywnością, wymyślać rzeczy nowatorskie. Wskazywać prawidłowe odpowiedzi, które dotyczą nie tylko lektury Balladyny, ale też rzeczy z wiedzy ogólnej.
Katarzyna Bednarz-Soja, Przemyska Biblioteka Publiczna
A jaka była opinia młodzieży o grze „Balladyna 2.0”?
Młodzi gracze uznali, że gra jest fajnym sposobem na powtórzenie lektury, zwiedzania swojej miejscowości od innej strony. Była to forma integracji i okazja do tego, żeby się wybiegać i spędzić czas na wolnym powietrzu! Kreatywna, pomysłowa… Obejrzyjcie wideorelację, aby przekonać się, co jeszcze powiedzieli odbiorcy gry!