- Organizator: Good Books i Uniwersytet Wrocławski
- Data realizacji: 27.05.2024
- Kategoria: dla młodzieży, ekologiczna
- Tryb gry: terenowa
- Sfinansowano z dotacji: MOZART
„Świat według Rudej” to edukacyjna gra terenowa przeznaczona dla młodzieży w wieku 10–15 lat, której główną bohaterką i przewodniczką jest sympatyczna wiewiórka Ruda. Gracze, poruszając się po parku miejskim z pomocą urządzenia mobilnego, poznają biologię i ekologię wiewiórki pospolitej, jej zwyczaje, dietę, strategie przetrwania i rolę w ekosystemie. Uczestnicy wybierają ścieżkę zadań o różnym poziomie trudności i zdobywają punkty, rozwiązując zagadki, obserwując przyrodę oraz wykonując zadania praktyczne. Gra rozwija umiejętności obserwacji, logicznego myślenia i wrażliwość ekologiczną, ucząc przy tym, jak ważna jest troska o różnorodność biologiczną w miejskim środowisku.
Edukacyjna gra terenowa na urządzenia mobilne dotycząca rozwijania myślenia naukowego i stosowania metody naukowej podczas zajęć w terenie. Celem gry jest poznanie/utrwalenie wiadomości dotyczących metody naukowej, jej etapów, planowania i prowadzenia badań w terenie z jej wykorzystaniem, a także zapoznanie się z podstawowymi informacjami dotyczącymi zachowania bioróżnorodności, niezbędnymi do kształtowania postawy prośrodowiskowej uczestników gry. Zwraca ona uwagę grających na problemy bioróżnorodności lokalnego środowiska, problemów z jej zachowaniem w skali lokalnej oraz wskazuje działania, które może podjąć każdy człowiek, w celu rozwiązywania problemów środowiskowych. Gra ma na celu także kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, logicznego myślenia, planowania i organizowania pracy; komunikowania się; samodzielnego podejmowania decyzji; rozwiązywania problemów w sposób twórczy; poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł; efektywnego posługiwania się technologiami informacyjnymi; odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy; tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków; rozwijania sprawności umysłowej oraz osobistych zainteresowań; odnajdywania związków przyczynowo-skutkowych.