Home » Gry » Ja brzoza. Bjork – gra o zrównoważonym rozwoju

Ja brzoza. Bjork – gra o zrównoważonym rozwoju

  • Organizator: Good Books i Uniwersytet Wrocławski
  • Data realizacji: 27.05.2024
  • Kategoria: dla młodzieży, ekologiczna
  • Tryb gry: terenowa
  • Sfinansowano z dotacji: MOZART

Gracze spotykają Bjorn – brzozę brodawkowatą, która jest ich przewodnikiem i narratorem (Bjorn – imię żeńskie, które w krajach skandynawskich oznacza brzozę). Etap badawczy związany jest z określaniem stanu zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem siarki z wykorzystaniem brzozy brodawkowatej jako dobrego bioindykatora. W czasie rozgrywki uczeń wykonuje badania w terenie, zgodnie z pojawiającymi się komunikatami. Wszystkie wyniki notuje w założonym dzienniku badań (lub zeszycie przedmiotowym).

Edukacyjna gra terenowa na urządzenia mobilne dotycząca skutków działania człowieka w środowisku i rozwoju zrównoważonego. Celem gry jest poznanie/utrwalenie wiadomości dotyczących podstawowych źródeł i skutków zanieczyszczeń środowiska, globalnego ocieplenia i ochrona biosfery, a także zapoznanie się z podstawowymi informacjami dotyczącymi rozwoju zrównoważonego, niezbędnymi do kształtowania postawy prośrodowiskowej uczestników gry i prowadzenia badań własnych w terenie. Zwraca ona uwagę grających na problemy lokalnego środowiska oraz wskazuje działania, które może podjąć każdy człowiek lokalnie, w celu rozwiązywania globalnych problemów środowiskowych. Gra ma na celu także kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, logicznego myślenia, planowania i organizowania pracy; komunikowania się; samodzielnego podejmowania decyzji; rozwiązywania problemów w sposób twórczy; poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł; efektywnego posługiwania się technologiami informacyjnymi; odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy; tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków; rozwijania sprawności umysłowej oraz osobistych zainteresowań; odnajdywania związków przyczynowo-skutkowych. 

Gra nieaktywna online

Projekt „Gry edukacyjne na urządzenia mobilne – sposób na kształtowanie kompetencji i uczenie się biologii” jest realizowany w ramach XII edycji Miejskiego Programu Wsparcia Partnerstwa Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Sektora Aktywności Gospodarczej we Wrocławiu MOZART przy współpracy dr Józefa Krawczyka, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego i firmy Good Books. Mając wybrane tematy, naukowiec (Prof. Józef Krawczyk) wraz ze specjalistami z zespołu Good Books i Fundacji Good Culture opracowali scenariusze gier mobilnych, które poszerzają wiedzę z takich tematów, jak bioróżnorodność, zrównoważony rozwój, postawy ekologiczne, ochrona klimatu, zarządzania i ochrona obiegu wody.

Odtwórz film o realizacji projektu MOZART

Zobacz podobne gry

[mc4wp_form id=”1853″]