- Organizator: Good Books i Uniwersytet Wrocławski
- Data realizacji: 27.05.2024
- Kategoria: dla młodzieży, ekologiczna
- Tryb gry: terenowa
- Sfinansowano z dotacji: MOZART
To interaktywna edukacyjna przygoda mobilna skierowana do młodzieży w wieku 10–17 lat, której celem jest przybliżenie fascynującego świata nietoperzy. Uczestnicy przemierzają trasę wyznaczoną w miejskim parku, rozwiązując zadania o różnym stopniu trudności, zdobywając punkty i poznając biologię, ekologię oraz zagrożenia związane z tymi tajemniczymi ssakami. Przewodniczką w grze jest Gryzelda – sympatyczny borowiec wielki – która wprowadza graczy w nietoperzy świat pełen ciekawostek i mitów. Gra rozwija umiejętności logicznego myślenia, obserwacji przyrody oraz kształtuje proekologiczną postawę, angażując uczestników w emocjonującą i pouczającą rozgrywkę.
Edukacyjna gra terenowa na urządzenia mobilne dotycząca rozwijania myślenia naukowego i stosowania metody naukowej podczas zajęć w terenie. Celem gry jest poznanie/utrwalenie wiadomości dotyczących metody naukowej, jej etapów, planowania i prowadzenia badań w terenie z jej wykorzystaniem, a także zapoznanie się z podstawowymi informacjami dotyczącymi zachowania bioróżnorodności, niezbędnymi do kształtowania postawy prośrodowiskowej uczestników gry. Zwraca ona uwagę grających na problemy bioróżnorodności lokalnego środowiska, problemów z jej zachowaniem w skali lokalnej oraz wskazuje działania, które może podjąć każdy człowiek, w celu rozwiązywania problemów środowiskowych. Gra ma na celu także kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, logicznego myślenia, planowania i organizowania pracy; komunikowania się; samodzielnego podejmowania decyzji; rozwiązywania problemów w sposób twórczy; poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł; efektywnego posługiwania się technologiami informacyjnymi; odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy; tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków; rozwijania sprawności umysłowej oraz osobistych zainteresowań; odnajdywania związków przyczynowo-skutkowych.