- Organizator: Good Books i Uniwersytet Wrocławski
- Data realizacji: 27.05.2024
- Kategoria: dla młodzieży, ekologiczna
- Tryb gry: terenowa
- Sfinansowano z dotacji: MOZART
Gracze wcielają się w młodych badaczy pod opieką Kreatywnego Karolka – charyzmatycznego przewodnika, który wprowadza ich w świat naukowego myślenia i przyrodniczych obserwacji. Rozgrywka rozpoczyna się od szkolnego wstępu, gdzie uczestnicy poznają podstawy metody naukowej i odpowiadają na pytania sprawdzające wiedzę, po czym wybierają jedną z trzech tematycznych ścieżek terenowych: ocenę zanieczyszczenia powietrza za pomocą porostów, badanie bioróżnorodności łąki lub obserwację kowala bezskrzydłego. Gracze zdobywają punkty, prowadzą realne badania w terenie, notują wyniki w dzienniku i opracowują je po powrocie do szkoły. Gra łączy naukę biologii z aktywnością na świeżym powietrzu, rozwijając logiczne myślenie, umiejętność obserwacji i postawy prośrodowiskowe.
Edukacyjna gra terenowa na urządzenia mobilne dotycząca rozwijania myślenia naukowego i stosowania metody naukowej podczas zajęć w terenie. Celem gry jest poznanie/utrwalenie wiadomości dotyczących metody naukowej, jej etapów, planowania i prowadzenia badań w terenie z jej wykorzystaniem, a także zapoznanie się z podstawowymi informacjami dotyczącymi zachowania bioróżnorodności, niezbędnymi do kształtowania postawy prośrodowiskowej uczestników gry. Zwraca ona uwagę grających na problemy bioróżnorodności lokalnego środowiska, problemów z jej zachowaniem w skali lokalnej oraz wskazuje działania, które może podjąć każdy człowiek, w celu rozwiązywania problemów środowiskowych. Gra ma na celu także kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, logicznego myślenia, planowania i organizowania pracy; komunikowania się; samodzielnego podejmowania decyzji; rozwiązywania problemów w sposób twórczy; poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł; efektywnego posługiwania się technologiami informacyjnymi; odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy; tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków; rozwijania sprawności umysłowej oraz osobistych zainteresowań; odnajdywania związków przyczynowo-skutkowych.