Przez 4 sierpniowe dni z rzędu każdego ranka dołączam do podróżujących koleją, aby pokonać ponad 200 km na trasie Wrocław-Lipno. Dlaczego? W Gminnej Bibliotece Publicznej w Lipnie realizowany jest projekt „Czytanie jest świet(l)ne”, w ramach którego poprowadzę 4-dniowe warsztaty z projektowania mobilnej gry terenowej w aplikacji ActionTrack.
Gdzie są wszystkie klejnoty?
Pierwszy dzień upływa pod znakiem poznawania się nawzajem, a także samej aplikacji ActionTrack i jej możliwości. Nieco zaspani uczestnicy (spotykamy się o godz. 9:00, ale przecież są wakacje!) przedstawiają się i opowiadają o swoich zainteresowaniach i ulubionych potrawach. Wśród tych ostatnich zdecydowanie króluje pizza, co znajdzie potem swoje odzwierciedlenie w grze…
Podczas zabawy integracyjnej pojawiają się pierwsze głośniejsze śmiechy. Przychodzi czas, aby uczestnicy przekonali się, na czym polegają mobilne gry tworzone w aplikacji ActionTrack. Skanują kody dostępu do przykładowej gry i wszyscy wyruszamy na zewnątrz. Zbieranie wirtualnych klejnotów na szkolnym boisku zajmuje sporo czasu, ale dostarcza też sporo frajdy. Podobnie jak dron, którym pani bibliotekarka filmuje poczynania graczy.
Gra mobilna na podstawie opowiadania Stanisława Lema
Na zakończenie pierwszego dnia zdążyliśmy jeszcze zalogować się do platformy ActionTrack i zapoznać z jej interfejsem. W ramach ćwiczenia każdy z uczestników stworzył swoje własne, przykładowe zadanie. Umówiliśmy się, że każdy przeczyta na kolejny dzień opowiadanie ze zbioru „Bajki robotów” Stanisława Lema pt. „Jak Erg Samowzbudnik Bladawca pokonał”. Właśnie ta historia stanie się inspiracją dla fabuły naszej gry.
Warsztaty ActionTrack w Lipnie – masa niezwykłych pomysłów!
Kolejne dwa dni upływają na opracowywaniu scenariusza, wymyślaniu zadań, zbieraniu materiałów i kodowaniu gry. Grupa dzieli się na zespoły. Scenariusz powstaje bardzo szybko w efekcie burzy mózgów. Elektrorycerz Erg z opowiadania Stanisława Lema trafia do Lipna, gdzie spotyka mieszkańców, odwiedza m.in. bibliotekę i warsztat samochodowy, a także próbuje pewnej uwielbianej przez dzieci potrawy… Sprawnie pracuje zespół odpowiedzialny za przenoszenie scenariusza do platformy ActionTrack, wspierany przez duet dźwiękowców i zespół grafików, którzy wyszukują i tworzą odpowiednie pliki.
Ostatnie poprawki, testy i … premiera!
Ostatni dzień upływa pod znakiem wytężonej pracy – wszystko trzeba sprawdzić, upewnić się, czy zadania są przypisane do odpowiednich punktów, a punkty dobrze rozmieszczone na mapie. Na zakończenie czterech dni wspólnej pracy i zabawy jesteśmy pełni satysfakcji. Zjadamy smakowitą pizzę, żegnamy się i… pozostaje nam niecierpliwie wyczekiwać premiery.
Przybysz z kosmosu pojawi się w Lipnie już 10 września – to wtedy odbędzie się premiera gry. W rozgrywce może wziąć udział każdy, kto zainstaluje bezpłatną aplikację ActionTrack, będzie miał telefon z dostępem do internetu i pojawi się przed Gminną Biblioteką w Lipnie o godz. 17:00 (10 września). Dla najlepszych graczy organizatorzy przewidzieli nagrody!