Home » Trenerzy Good Games: Justyna Gołąbek

Trenerzy Good Games: Justyna Gołąbek

by Gabriela
Opublikowano:
Trenerzy Good Games: Justyna Gołąbek

Ten artykuł jest publikowany w ramach cyklu: Trenerzy Good Games. Chcielibyśmy przedstawić Wam osoby, z którymi współpracujemy. To kreatywni działacze kultury, pasjonaci, miłośnicy gier i literatury. Opowiedzą Wam o swoich zainteresowaniach, inspiracjach i ulubionych grach. Powiedzą też więcej o tym, które gry ActionTrack lubią najbardziej i jak oceniają potencjał gamifikacji w różnych dziedzinach życia. 

Najpierw opowiedz o sobie

Justyna Gołąbek: Kocham pracować spełniając się w tym, co robię. Nie wyobrażam sobie robić zawodowo niczego, co by nie sprawiało mi frajdy! Z wykształcenia jestem brokerem informacji – dokopie się do wszystkiego, co jest mi potrzebne. Pracuje w Książnicy Beskidzkiej w Bielsku-Białej w Dziale Animacji, Promocji i Marketingu, wcześniej w Dziale Zbiorów Udostępniania dla Dzieci i Młodzieży. Z zamiłowania projektuję grafiki i mobilne gry terenowe w Good Games. Zwykle nie mogę się doczekać, żeby dorwać się do komputera i zacząć tworzyć. Dodatkowo baaaaaardzo interesuje się tematem zdrowego odżywiania i treningu – tabata, interwały, cardio, ćwiczenia siłowe – to moje wyzwanie na prawie każdy wieczór.

Dlaczego w takim razie tak pochłonęła Cię gamifikacja?

Justyna Gołąbek: Dla mnie odpowiedź jest bardzo prosta. Wszędzie widzę challenge do wykonania – często sama się za nie nagradzam. Wykorzystywanie elementów gier w czynnościach niezwiązanych z grami, to idealny sposób na naukę poprzez zabawę. Mam małe dziecko, które dzięki tej metodzie szybciej zdobywa nowe umiejętności.

Na pewno masz jakieś ulubione gry?

Justyna Gołąbek: Uwielbiam gry towarzyskie i rodzinne – Party Time, jak sama nazwa wskazuje, to idealne spędzenie czasu podczas imprezy u znajomych, Wyjaśnianie pozostałym graczom, jak wygląda znana aktorka czy piosenkarka, używając różnych synonimów, niekiedy naprawdę może być wyzwaniem. Dreszczyk emocji czuję także podczas gier karcianych takich jak popularny Poker czy z bardziej współczesnych i ciekawych – np. Eksplodujące kotki. Próbuję także swoich sił w fabularnych grach wideo.

Justyna Gołąbek

To na pewno dobra inspiracja do tworzenia własnych gier! Co jeszcze Cię inspiruje?

Justyna Gołąbek: To co nas otacza: życie, wydarzenia, koleje losu, historia, obyczaje – brzmi banalnie, ale to najlepsza inspiracja do tworzenia czegoś zupełnie nowego, z innej perspektywy. A także oczywiście literatura. Przedstawienie tej samej historii w sposób może mniej oczywisty czy po prostu inny. Jak na przykład gra na podstawie książki “Bank Violettkäfer. Dział Depozytów Nadzwyczajnych” – literatura fantasy lokalnego twórcy. Gracz wcielał się w rolę fioletowego bankiera, odbywającego staż w nadzwyczajnym banku. W czasie rozgrywki musiał podejmować decyzje związane z funkcjonowaniem tego nietypowego miejsca, podróżować do ukrytych krain, czy zarządzać osobliwym zespołem istot o nadprzyrodzonych właściwościach.

Przeczytaj relację z premiery gry „Fioletowi bankierzy” ➜

QR kod do gry Fioletowi Bankierzy

To Twoja ulubiona gra w ActionTrack?

Justyna Gołąbek: Oj… To jest dobre pytanie. Tak, chyba właśnie „Fioletowi Bankierzy”, ale też najnowsza gra: „W(ko)miksuj się w klimat Superpiątki”, która powstała w Bielsku-Białej. Tutaj gracz przenosi się do scenerii z komiksu o przygodach eko-bohaterów ratujących miasto od zanieczyszczeń. Gracze wcielają się w rolę pomocników Superpiątki. Wędrując po mieście wykonują zadania powierzone im przez każdego członka drużyny. Każdy z 5 bohaterów sprawdza gracza w danym obszarze tematycznym związanym z ekologią w mieście. Jeżeli uczestnicy sprawdzą się w swojej roli, zostaną pełnoprawnymi pomocnikami superbohaterów. Myślę, że to idealny przykład również na zastosowanie gamifikacji – nauka przez zabawę.

Czyli gry w służbie ekologii! Jak myślisz, gdzie jeszcze można byłoby wykorzystać platformę do tworzenia gier ActionTrack?

Justyna Gołąbek: ActionTrack to tak uniwersalne narzędzie, że można w nim zaprojektować niemalże wszystko. Od przewodnika po extra grę fabularną. Moim marzeniem byłoby, żeby w naszych szkołach dzieci uczyły się za pomocą ActionTrack – testy, quizy, zadania otwarte, to wszystko da się w edytorze zaprojektować. I myślę, że uczniowie dużo bardziej woleliby takie sprawdzanie wiedzy. To świetnie sprawdza się już w Finlandii. Może kiedyś…

Chcesz zorganizować warsztaty z tworzenia mobilnych gier terenowych z wykorzystaniem fińskiej platformy ActionTrack? Napisz na: info@goodgames.pl lub zostaw swoje dane, a my odezwiemy się do Ciebie!

    Zobacz także

    [mc4wp_form id=”1853″]