Home » Poszukiwacze legend w Szerzynach

„Poszukiwacze legend” to projekt realizowany Gminne Centrum Kultury i Czytelnictwa w Szerzynach przy współpracy z Good Games. Projekt polega na zorganizowaniu cyklu spotkań warsztatowych, na których młodzież z terenu gminy pod okiem wykwalifikowanych edukatorów poznaje tajniki tworzenia gier mobilnych. Efektem tych warsztatów będzie premiera gry terenowej dla mieszkańców całej gminy. Zadanie otrzymało dofinansowanie z programu „Promocja czytelnictwa”.

Legendy były „od zawsze”

W Szerzyńskiej bibliotece publicznej można znaleźć książki z lokalnymi legendami. Ponadto, legendy gminy zostały spisane przez młodzież kilka lat temu w ramach jednego z projektów. Były też sukcesywnie publikowane na łamach lokalnego miesięcznika.  Dzięki temu powstała znakomita baza wiedzy. Dodajmy, że wiedzy zdobytej przede wszystkim dzięki wywiadom z seniorami – babciami, dziadkami, ciociami i wujkami, którym te same historie opowiadali ich rodzice i dziadkowie…

To właśnie te legendy stały się punktem wyjścia warsztatów projektowania gier mobilnych. Warsztaty odbyły się w dniach 18 – 20 maja 2021 i wzięło w nich udział 15 uczniów klasy 7 i 8 miejscowych szkół z terenu gminy. Rozpoczęliśmy je – standardowo – od przejrzenia materiałów, czyli od gruntownego poznania treści legend. Wcześniej podzieliśmy grupę na 4 zespoły.

Co takiego przydarzyło się chłopcu po spotkaniu z królową ptaków? Kto mieszkał w Dawnym Dworze, czyli aktualnej plebanii? Jaka kwiat łączy się z historią powstania kościoła pw. Matki Boskiej Różańcowej? Skąd wzięła się nazwa Szerzyny i Żurowa? A może odbiorców gry zainteresują mroczniejsze postacie i miejsca, takie jak wejście do piekła lub tajemne przejście na górą Liwocz? Tak wiele inpiracji!

Poszukiwacze legend projektują i grają

Po wypisaniu postaci i miejsc przystąpiliśmy do części technicznej, czyli poznania kreatora gier ActionTrack.  Każdy z zespołów przygotował własne pytania dotyczące historii i legend gminy Szerzyny. Następnie każdy z zespołów miał okazję przetestowania własnej gry w terenie.

Drugiego dnia warsztatów przyszedł czas na pomysły fabularne. Ponownie każdy z zespołów pracował nad własną propozycją głównego bohater gry i jego wyzwaniem.  Po ich prezentacji nie mogliśmy zdecydować, który jest najlepszy. Dlatego też zdecydowaliśmy, że trzeciego dnia każdy z zespołów będzie rozwijał własny pomysł na grę. I tak też się stało.

4 zespoły, 4 pomysły na gry

Kreatywna i zdyscyplinowana szerzyńska młodzież w ostatnim dniu warsztatów zaprezentowała 4 różne gotowe prototypy gier:

  1. Poszukiwanie lotosu – przygoda wróżki Flowy i kota Salema;
  2. Egzorcysta, czyli historia w dwóch równoległych światach;
  3. Trzy światy, w której tajemnicza niewiasta połączyła światy: legend, demonów i ludzi;
  4. Senna przygoda – poranne spotkanie Iliany rozpoczyna ciąg dziwnych zdarzeń, które okazują się…

W ramach testów zagraliśmy w każdą z nich. Jedna była bardzo intrygująca, a inna charakteryzowała się spójnością. Kolejna zaś miała wyjątkowe postacie i bardzo ciekawe grafiki. W każdej z nich projektanci umiejętnie wpletli pytania powiązane z legendami. I jak tu zdecydować? Po prostu nie udało się wybrać najlepszej…

Zapraszamy do Szerzyn

Premiera gry została zaplanowana na 26 czerwca 2021 roku. Ze sprawdzonych źródeł wiemy, że dla najlepszych przewidziano nagrody rzeczowe.
Szczegóły wkrótce na stronie internetowej Gminnego Centrum Kultury i Czytelnictwa w Szerzynach oraz na profilu facebooka Centrum. 

Zobacz także

[mc4wp_form id=”1853″]