Home » „Magiczny Zdrój” – premiera gry wielkoformatowej

Jaką piosenkę śpiewa się jeżowi do snu? Co się stało z psem Księcia Jerzego II? Tego mogli dowiedzieć się uczestnicy premiery gry “Magiczny Zdrój”, którzy zebrali się sobotnim porankiem przed Miejską Biblioteką Publiczną “Zdrojoteka” w Szczawnie-Zdroju. Ich zadaniem było pokonanie klątwy, przez odczarowanie pomnika Henryka Wieniawskiego przy pomocy… wody zdrojowej! Na szczęście przy tak dobrym towarzystwie i pięknej pogodzie, ratowanie świata nie było takie trudne.

Zasady gry

Celem graczy było dotarcie do centrum planszy przed wszystkimi. By to zrobić, musieli prawidłowo odpowiadać na pytania i wykonać wylosowane zadania. Były one bardzo zróżnicowane – wymagały historycznej wiedzy o Szczawnie-Zdroju, znajomości literatury oraz kreatywności i poczucia humoru. Dla urozmaicenia rozgrywki, gracze mierzyli się z różnymi zwierzętami stawiającymi im wyzwania oraz walczyli o zdobycie streszczenia książek, których pełne wersje można przeczytać w bibliotece.

Gramy przeciwko sobie, ale gramy razem!

Gra powstała dzięki warsztatom międzypokoleniowym. Na premierze gry uczestnicy mogli zobaczyć efekty swojej pracy. Międzypokoleniowa współpraca podczas warsztatów umożliwiła wzajemne uczenie się i uzupełnianie umiejętności. Starsze osoby, z większą wiedzą historyczną i doświadczeniem, mogły wnieść unikalne spojrzenie, a młodzież dodała nowoczesne i kreatywne pomysły urozmaicające rozgrywkę. Każda grupa wniosła coś istotnego w ten projekt, uzupełniając się nawzajem. Takie wspólne działania wzmacniają więzi społeczne, uczą szacunku i tolerancji dla różnorodnych perspektyw. Pokazują także, jak wzajemna pomoc i współdziałanie mogą prowadzić do osiągania wspólnych celów. 

Podczas samej rozgrywki było widać, jak dobrze współpracują ze sobą uczestnicy, dopełniając się wzajemnie swoją wiedzą, umiejętnościami i kreatywnością. Czasem zamiast rywalizować, drużyny wręcz podpowiadały sobie nawzajem!

Gra wielkoformatowa jako narzędzie promocji czytelnictwa

Gra „Magiczny Zdrój” posłużyła nie tylko do świetnej zabawy, ale również do rozwijania edukacji regionalnej i promocji czytelnictwa. Dzięki zadaniom związanym z historią miasta, uczestnicy mieli okazję nie tylko dowiedzieć się więcej o swoim regionie, ale też pogłębić więź z lokalną tradycją i dziedzictwem. Z kolei zadania związane z literaturą zachęcały do sięgnięcia po oryginalne lektury. Takie podejście uczy w sposób naturalny i przyjemny, angażując zarówno najmłodszych, jak i starszych mieszkańców, co sprzyja budowaniu wspólnoty lokalnej i zachęca do dalszego odkrywania miejscowych historii. 

I tak gracze zatańczyli na balu Kopciuszka, dowiedzieli się ciekawych historii o Szczawnie-Zdroju, wymyślili logo dla miasta i pokonali klątwę! Kolejny raz udało się udowodnić, że gra i zabawa mogą być potężnym narzędziem edukacyjnym, łączącym pokolenia i wspierającym lokalną tożsamość.

Chcesz przeprowadzić warsztaty tworzenia gier w Twojej instytucji? Napisz do nas na info@goodgames.pl albo zostaw swoje dane w poniższym formularzu, a my skontaktujemy się z Tobą!

    Zobacz także

    [mc4wp_form id=”1853″]