Home Szkolenia

Szkolenia

by Robert Warych
Szkolenia

Edukacja przez rozrywkę, rozrywka wspierająca edukację to najnowsze metody pracy w  edukacji, w tym również pracy z pokoleniem Z.  Wielu naukowców uważa, że począwszy od zarania dziejów różne formy rozrywki służyły pogłębianiu wiedzy o świecie.  Czyż wspólne ognisko nie jest okazją do rozwijania zdolności artystycznych i interpesonalnych, czyż nie służy również przekazywaniu lokalnych historii i tradycji?

Dziś podstawową rozrywką dzieci i młodzieży są gry, w szczególności interaktywne gry mobilne.

Jako zespół Good Games wspieramy wdrażanie edutainmentu w wąskim rozumieniu.  Oznacza  to wszelkie działania, których głównym celem jest nauka, edukacja czy kształtowanie określonych postaw, natomiast elementy rozrywkowe mają na celu uatrakcyjnienie całego procesu edukacji i budowaniu zaangażowania uczestników tego procesu.  Wierzymy w skuteczność nauczania poprzez zabawę. 

 

Szkolenia z Good Games prowadzą sprawdzeni instruktorzy łączący wiedzę z różnych obszarów i specjalizacji.  Wszyscy posiadają szerokie doświadczenia w swoich dziedzinach domenowych, jak również w pracy w instytucjach publicznych (bibliotekach, domach kultury, muzeach, placówkach edukacyjnych).

Każde szkolenie rozpoczyna się analizą potrzeb osoby zlecającej, następnie zaś na bazie analizy dopasowujemy program. Na kilka dni przed szkoleniem wysyłamy ankietę dla uczestników szkolenia, co pozwala nam lepiej poznać audytorium, aby przygotować np. odpowiednie przykłady czy odniesienia do konktretnej sytuacji.

Chcemy, żeby z każdego spotkania z Good Games, uczestnicy szkolenia lub warsztatów mogli od razu zastosować poznaną wiedzę w swojej codziennej pracy.

 

Mobilne gry miejskie i questy literackie

  1. Gry mobilne - narzędzie do zastosowania gamifikacji w pracy biblioteki lub instytucji kultury.

  2. Game the book/game the city - 4 dniowy kurs projektowania mobilnych gier i questów na podstawie książki lub lokalnej historii.

  3. Dziedzictwo narodowe i lokalne historie w grach mobilnych. Jak zaangażować społeczność lokalną?

  4. Game jam - jak (współ)pracować z pokoleniem "Z"?

  5. Jak zorganizować półkolonie projektowania gier dla najmłodszych?

  6. Marketing i organizacja mobilnych gier miejskich.

  7. Zagadnienia prawne mobilnych gier miejskich.

Gry miejskie i terenowe w bibliotekach i w edukacji

  1. Gry terenowe w instytucji kultury.

  2. Źródła historii i dziedzictwa narodowego - siła tradycji w grach.

  3. Jak wykorzystać social media i marketing bezpośredni w działaniach kulturalnych?

  4. Gra terenowa lub mobilna jako projekt od A do Z (od pomysłu do realizacji).

  5. Jak sprawić, żeby na grę przyszło 200 osób?

  6. Jak stworzyć grę w wielojęzycznych zespołach?

  7. Jak wykorzystać zwinne metodyki zarządzania projektami do organizacji gier?

Gry planszowe w bibliotekach i w edukacji

  1. Organizacja przestrzeni i wypożyczalni gier planszowych.

  2. Spotkania przy planszówkach - jak rozwijać ofertę usług?

  3. Jak stworzyć i prowadzić Klub Planszówek w bibliotece? Warsztaty z praktykiem.

  4. Biblioteczka gier i książek jako jedna całość.