Home » Gry wielkoformatowe » Ze sztandarem po Kutnie

Ze sztandarem po Kutnie

  • Organizator: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Kutnie
  • Data realizacji: 09.11.2023
  • Kategoria: dla dorosłych, dla młodzieży, edukacja regionalna, fabularna, historyczna, lokalni bohaterowie, patriotyczna, przygodowa
  • Sfinansowano z dotacji: Blisko, Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Celem gry jest popularyzacja wiedzy na temat 37. pułku piechoty Ziemi Łęczyckiej im. księcia Józefa Poniatowskiego w aktywizujący odbiorców sposób. Fabuła gry jest inspirowana wydarzeniem historycznym, jakim było przybycie pułku do Kutna 28 kwietnia 1921 roku na stałe zakwaterowanie. Żołnierze zostali przyjęci “jak swoi” i aktywnie włączali się w życie miasta. Dzielili z mieszkańcami Kutna również problemy i wyzwania tamtego czasu: brak kanalizacji w mieście, analfabetyzm wśród dorosłych, trudności materialne oraz lokalowe. W jednostce jak w soczewce skupiały się wszystkie jasne i ciemne strony życia w latach 20-tych XX wieku. Poruszane w grze zagadnienia (w formie pytań) dotyczą zagadnień związanych z funkcjonowaniem żołnierzy pułku w Kutnie,  ale dotyczą również bardziej ogólnych tematów związanych z kulturą i życiem społecznym w dwudziestoleciu międzywojennym.

Jest kwiecień 1921 roku. Bataliony 37 pułku piechoty Ziemi Łęczyckiej przybyły właśnie do Kutna. Niestety, nowe warunki życia pozostawiają wiele do życzenia: brak kanalizacji w mieście, analfabetyzm wśród dorosłych, trudności materialne oraz lokalowe sprawiają, że pierwsze lata pobytu w mieście nie są łatwe. Czy uda Wam się przezwyciężyć piętrzące się przed żołnierzami trudności i stworzyć w Kutnie bazę wojskową godną wolnej, odrodzonej II Rzeczpospolitej?

Gra jest efektem końcowym warsztatów przeprowadzonych w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej im. Stefana Żeromskiego w Kutnie. Zdjęcia wykorzystane w grze pochodzą ze zbiorów Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej im. Stefana Żeromskiego w Kutnie, Muzeum Pałac Saski w Kutnie oraz kolekcji prywatnych.

Gra powstała w ramach zadania „Biblioteka jest mi bliska” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.

Przeczytaj relację z realizacji gry

[mc4wp_form id=”1853″]