Home » Na tropie karkonoskich tajemnic – warsztaty ActionTrack w Szklarskiej Porębie

Na tropie karkonoskich tajemnic – warsztaty ActionTrack w Szklarskiej Porębie

by Łukasz Braun
Opublikowano:
Warsztaty ActionTrack w Szklarskiej Porębie

Czy jest lepsze połączenie niż górski krajobraz, historie o czarownicach i tajemnice lokalnego folkloru? Być może, ale to naprawdę wysoko postawiona poprzeczka. A właśnie taki zestaw czekał na mnie w Szklarskiej Porębie, gdzie Miejski Ośrodek Kultury zorganizował warsztaty projektowania gier dla młodzieży. Wzięli w nich udział uczniowie z Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Mistrzowska Sportowego. Naszym wspólnym zadaniem było przygotowanie gry na nadchodzący festiwal Arkana – Śladami Willa Ericha Peuckerta.

Warsztaty ActionTrack w Szklarskiej Porębie – wśród górskich krajobrazów

Liceum Ogólnokształcące w Szklarskiej Porębie mieści się przy niebieskim szlaku turystycznym, zaraz obok formacji skalnej zwanej Sowińcem. To właśnie tą drogą szłam na spotkanie z uczniami. A po drodze minęłam bywalców górskich lasów: dwie sarny były bardzo zaskoczone moim widokiem. Gdy dodać do tego nisko wiszące chmury i szum wiatru w koronach drzew – trasa nastroiła mnie doskonale na szukanie karkonoskich tajemnic.

Widoki zachwycały zresztą przez całe trzy dni: testowanie gier przygotowanych przez uczniów było wyjątkową przyjemnością. No i przy okazji sprawdzianem dla mojej kondycji…

Na tropie czarownic

Warsztaty ActionTrack w Szklarskiej Porębie rozpoczęliśmy od spotkania z Jarosławem Szczyżowskim, przewodnikiem górskim, przed którym „Sudecka Kraina” nie ma chyba żadnych tajemnic. Można powiedzieć, że wręcz zaczarował młodzież swoją opowieścią o Willu Erichu Peuckercie, szukaniu tajemniczych stworzeń i o maści czarownic. Maści, która rzekomo pozwalała wiedźmom na latanie. Acha, czarownice nie latały tylko na miotłach. Mogły to robić właściwie na wszystkim: na garnkach, prosiakach, psach…

Uczniowie słuchali też o niezwykłych roślinach rosnących wśród karkonoskich i izerskich szczytów. I o tym, jak W.E. Peuckert zbierał swoją wiedzę i szukał złota. Okazało się, że  okolice kryją w sobie naprawdę wiele tajemnic. Mało tego, niektóre zapiski Peuckerta to gotowy materiał na grę terenową!

Opowieść zmienia się w grę

Tak przygotowani zabraliśmy się za projektowanie gier. Młodzież podzieliła się pięć grup: cztery przygotowywały fabułę i zadania, a piąta (najmniejsza) dostała za zadanie opracowanie trasy. W ten sposób powstała gra podzielona na rozdziały, z których każdy dotyczył innej karkonoskiej tajemnicy. Na trasie na graczy czekały więc fantastyczne stwory poukrywane w izerskich lasach, zagubieni etnografowie szukający szczęścia i czarownice, próbujące zdobyć składniki na magiczną maść.

Rezultaty naszej pracy będzie można przetestować w czasie festiwalu Arkana. Odbędzie się on w dniach 8-10 października w Szklarskiej Porębie. Gotowi na odkrywanie tajemnic?

Chcesz zorganizować warsztaty z tworzenia mobilnej gry miejskiej w swojej instytucji? A może chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach aplikacji ActionTrack? Jeśli tak, skontaktuj się z nami: info@goodgames.pl lub zostaw swoje dane, a my odezwiemy się do Ciebie!

    Zobacz także

    [mc4wp_form id=”1853″]