Jeśli tworzysz własne terenowe gry mobilne, to wiesz, że wymaga to wiele pracy. Zaczynamy od wspólnej nauki obsługi platformy ActionTrack. Następnie rodzi się pomysł na grę – trzeba zebrać materiały, stworzyć grafiki i ubrać to wszystko w fabułę. Aż w końcu możemy przystąpić do programowania, testowania i… możemy zaczynać! Na pewno chcesz, aby jak najwięcej osób przyszło zagrać. Wiele zależy od tego, jak przebiegnie promocja mobilnej gry terenowej. Podpowiadamy, jak zadbać o frekwencję na wydarzeniu w 5 prostych krokach!
1. Tytuł i grafiki
Gdy gra jest już gotowa, zadbaj o grafiki, które oddadzą jej klimat i przyciągną uwagę odbiorców. Pamiętaj o różnych rozmiarach dostosowanych do druku i do umieszczenia w przestrzeni online. Na plakacie powinien być widoczny przede wszystkim tytuł wydarzenia. To pierwsza rzecz, którą zobaczą odbiorcy! Dlatego tytuł powinien intrygować, wzbudzać ciekawość, ale także zdradzać nieco tematykę gry i zachęcać do przyjścia na premierę.
2. Strona i media społecznościowe
Nie wystarczy, że wywiesisz plakaty na drzwiach swojej instytucji. W ten sposób dotrzesz tylko do tych, którzy i tak już są Twoimi odbiorcami! Umieść informacje na swoich „wirtualnych tablicach ogłoszeń”, czyli na stronie internetowej i w mediach społecznościowych: na Facebooku, Instagramie, YouTube.
Stwórz wydarzenie na Facebooku
Facebook pozostaje nadal wiodącym medium społecznościowym jeśli chodzi o promocję wydarzeń. Użytkownicy tego portalu widzą u siebie informacje o tym, na jakie wydarzenia wybierają się ich znajomi, co dzieje się w pobliżu lub jakie wydarzenia organizują ulubione instytucje. Mogą także udostępniać te informacje dalej i zapraszać swoich przyjaciół. Ty zaś zyskujesz kanał, w którym możesz umieszczać zdjęcia i filmy z przebiegu akcji, nie zaśmiecając swojej głównej tablicy.
Czy wiesz, że możesz transmitować przebieg swojego wydarzenia online? Wystarczy, że wybierzesz funkcję „Facebook Live”. Wyrusz za uczestnikami gry ze swoim telefonem i na bieżąco informuj online, jak im idzie!
Pamiętaj, że Twoja informacja jest równocześnie zaproszeniem do udziału. Uwzględnij w niej dokładną datę, czas i miejsce startu gry. Napisz również kilka słów o tym, czego będzie dotyczyć tematyka gry i do kogo jest ona skierowana (do dzieci? dorosłych?). Potencjalnym uczestnikom przydadzą się także informacje o tym, na jak długą trasę się przygotować i co trzeba mieć ze sobą (np. wygodne buty i naładowany telefon z dostępem do internetu).
Każda promocja mobilnej gry terenowej powinna również uwzględniać informację o tym , jak dołączyć do gry! Jeśli trzeba wypełnić formularz online – wklej potrzebny link.
3. Partnerzy i media
Poproś wszystkich współorganizatorów, aby umieścili te informacje także w swoich kanałach. Zazwyczaj w uroczystą premierę gry angażuje się cała miejscowość. Zapytaj więc lokalne media, szkołę, kościół, stowarzyszenia, inne instytucje kultury i prywatne firmy, czy zechcieliby dołączyć się do promocji wydarzenia. Może zechcą dodatkowo ufundować nagrody dla uczestników?
4. Good Games
Oznacz Good Games w swoich postach na Facebooku, abyśmy mogli promować wydarzenie razem z Tobą! Nasze informacje trafiają do bibliotek, a więc także i do czytelników w całej Polsce. Jeśli oznaczysz nas jako współorganizatorów swojego wydarzenia na Facebooku, będziemy mogli nawet wesprzeć Twoje działania płatnymi reklamami. Nam także zależy, aby Twoja realizacja była udana i aby jak najwięcej osób doświadczyło, jak świetną zabawą są gry w ActionTrack!
5. Relacja z wydarzenia
Podczas wydarzenia rób zdjęcia, albo nagraj krótki film lub przeprowadź wywiad z uczestnikami. Nie pozwól, aby wydarzenie, w które wkładasz tak wiele energii, minęło niepostrzeżenie. Warto je udokumentować na potrzeby kolejnych premier i programów dotacyjnych, które będą wymagać Twojego doświadczenia. Zrób to także z myślą o osobach, które tym razem nie mogły uczestniczyć w grze. Niech żałują! Następnym razem na pewno zrobią wszystko, aby spróbować swoich sił w terenowej grze mobilnej.