- Organizator: Biblioteka Publiczna w Rumi
- Data realizacji: 10.11.2018
- Kategoria: dla dorosłych, dla dzieci/gra rodzinna, dla młodzieży, edukacja regionalna, historyczna, lokalni bohaterowie, patriotyczna, przyrodnicza/przewodnik
- Tryb gry: terenowa
- Sfinansowano z dotacji: Niepodległa
Co działo się w Rumi 100 lat temu, tuż po odzyskaniu przez Polskę? Odpowiedzi na to pytanie można znaleźć rozwiązują zagadkę kryminalną i przy okazji poznając ciekawostki historyczne dotyczące miasta.
„Jest 9 lutego 1920 roku… Jutro w Pucku odbędą się symboliczne zaślubiny Polski z morzem. Ale w Rumi też się dzieje! Koleją oraz pieszo i konno, przez Rumię przejeżdżają kolejne oddziały Błękitnej Armii, kierując się do Wejherowa i Pucka. W Rumi zakwaterował się sztab 11. Dywizji Piechoty. Przy peronie zatrzymał się wojskowy pociąg, którym podróżuje sam generał Haller. Jesteś oficerem Żandarmerii, czyli policji wojskowej, w 11. Dywizji Piechoty, której posterunek znajduje się na dworcu w Rumi. Nagle… Alarm! Z peronu dobiegają wołania i komendy. Wydarzyło się coś niepokojącego!”
Okazało się, iż z wojskowego pociągu zniknęły tajne dokumenty Generała. Kto? Dlaczego i kiedy wykradł te dokumenty?
Twoim zadaniem będzie rozwikłanie zagadki oraz złapanie szpiega, któremu udało się wniknąć w najbliższe otoczenie gen. Hallera. Są trzy osoby podejrzane, a dzięki uzyskanym wskazówkom trzeba ustalić motyw sprawcy oraz poszlaki wskazujące na jego winę, a w końcu – dokonać aresztowania.
Gra została zaprojektowana w ramach świętowania setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Osadzona została w konkretnym momencie historycznym – przejmowania Pomorza przez polskie wojsko w styczniu-lutym 1920 roku. Zadania umieszczone zostały na rumskich ulicach, nazwanych po postaciach, związanych z odzyskaniem przez Polskę niepodległości. Przy okazji gry, poznać można ciekawostki historyczne związane z miastem i z postaciami historycznymi.