17 i 18 maja w ramach projektu „Człowiek jest jak okręt – dziennik Wiktora Szołtyska jako przykład losów Ślązaków po obu stronach frontu II WŚ” odbyły się zajęcia z gamifikacji literatury. Były to dwa dni po brzegi wypełnione tworzeniem mobilnej gry terenowej, a to wszystko podczas warsztatów w Szkole Podstawowej w Wyrach. Wspólnie z młodzieżą z klasy siódmej opracowywaliśmy fabułę i zadania do gry o losach śląskiego żołnierza z czasów II wojny światowej.
Świat gier bez tajemnic
Spotkanie z młodzieżą zaczęło się od rozmowy o… grach. Czy lubimy w nie grać? Dlaczego tak bardzo wciągają nas w swoje uniwersum? Czy w swoim odbiorze mogą nas czegoś nauczyć? Uczniowie klasy siódmej mieli naprawdę dużo do powiedzenia w tym temacie, a świat gier jest im doskonale znany. Dlatego z tym większym zapałem przystąpili do tworzenia swojej własnej gry.
Zajęcia z gamifikacji – tworzenie gry w edytorze ActionTrack
Wspólnie wymyśliliśmy bohatera i to, jak będą toczyć się jego losy podczas podróży w przeszłość. Następnie przystąpiliśmy do projektowania gry w edytorze ActionTrack. Stworzyliśmy obszar gry, start, metę, a następnie checkpointy wypełnione ciekawymi zadaniami i zagadkami. Praca projektowa tak wciągnęła kreatywną i pełną pomysłów młodzież, że niektórzy zapominali o szkolnym dzwonku, który jak wiadomo… informował ich o przerwie.
Zobaczyć efekty własnej pracy
Uczniowie pracowali w grupach nad stworzeniem zadań, a rezultatem była gra, na którą złożyło się kilkadziesiąt punktów. Osadziliśmy je na mapie wokół budynku szkoły. Na końcu był oczywiście testy gry na smartfonach i radość po zobaczeniu na telefonie efektów dwudniowej pracy. Premiera gry już we wrześniu! Więc informacji przekażemy wkrótce, ale już teraz serdecznie zapraszamy!