Home » „Wiedźmin. Historia fenomenu”.

Od tamtego momentu Geralt z Rivii przebył długą drogę – od pierwszych nadesłanych do redakcji „Fantastyki” kart opowiadania aż do nakręcenia przez Netflixa serialowej adaptacji opowiadań i wiedźmińskiej sagi.

Właśnie o tej drodze, jaką przebył Biały Wilk, jest książka, którą miałem przyjemność napisać.

Pozornie wiele wiemy o zabójcy potworów, o opowiadaniach publikowanych na łamach „Fantastyki” czy później przedstawionych w tomach, pamiętamy komiksowe adaptacje, potyczki naszych filmowców z „Wiedźminem”. Wszyscy kojarzymy spektakularną serię gier o Geralcie czy amerykański serial. Jednak droga do wielkości, do bycia ikoną światowej popkultury, jaką obecnie jest Biały Wilk, kryje w sobie wiele zaskakujących faktów. Wśród nich nie brak zaskakujących trudności oraz zwrotów akcji, nie zawsze przyjemnych. Andrzej Sapkowski bowiem stworzył bohatera, który poruszył miliony odbiorców na całym świecie. Jednak Geralt nie pozostał obojętny również twórcom. „Wiedźmin. Historia fenomenu” to opowieść również o nich, o ich pracy z materiałem źródłowym, o tym jak kolejni adaptatorzy rozumieją postać wiedźmina i całe uniwersum wykreowane przez polskiego pisarza.

W książce znajduje się bogato ilustrowany opis poszczególnych wiedźmińskich adaptacji, przeplatany wywiadami z twórcami, m.in. Bogusławem Polchem, Tomaszem Bagińskim, Markiem Brodzkim, Jackiem Rozenkiem, zespołem Percival Schuttenbach oraz samym Andrzejem Sapkowskim.

„Wiedźmin. Historia fenomenu” to podróż przez ponad trzydzieści lat interesującej i bogatej historii bohatera. Książka, która mówi o jednym z naszych największych dóbr kulturowych. Historii bohatera, którego dziś znają wszyscy pod każdą szerokością geograficzną.

Premiera książki – 3 czerwca 2020.

Adam Flamma– Wykładowca akademicki (Uniwersytet WrocławskiDolnośląska Szkoła Wyższa)  i redaktor naczelny serwisu Polskie Gry Wideo. Interesują go zagadnienia związane z szeroko rozumianą problematyką popkultury ze szczególnym uwzględnieniem gier wideo. Zajmuje się relacjami zachodzącymi między mediami, historią gier oraz badaniami nad układami fabularnymi i rolą bohatera w grach.  Członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier i Digital Games Research Association. W wolnych chwilach nie pogardzi dobrą fantastyką, interesuje go wszystko, co wiąże się z  rodzimym Wiedźminem.

 

Zobacz także

[mc4wp_form id=”1853″]