Home » Quest(ja) Zygi w Zamościu

Młodzież gamifikuje literaturę

Brak sztywnego myślenia, zaskakujące pomysły, zero ograniczeń.  Kreatywna praca z młodzieżą jest jak powiew świeżości!

Nie inaczej było w trakcie projektu Młodzież Aktywna Kulturowo – program aktywizacji młodzieży w bibliotece „MAK”, organizowanego przez Książnicę Zamojską.  

W trakcie trzech dni warsztatów zamojska młodzież przyjęła dawkę wiedzy dotyczącej tworzenia gier, by następnie odpłacić porcją energii, świetnych pomysłów i wyobraźni. Wspólnie stworzyli oni fabułę gry „Quest(ja) Zygi”, inspirowanej kryminałem „Kwestja krwi” Marcina Wrońskiego.

Pierwszym zadaniem było kreatywne przeczytanie książki, pod kątem istotnych faktów mających wpływ na losy bohatera. Następnie zaś opracowanie fabuły gry. Są więc nowi bohaterowie, którzy podążają swoimi drogami.

Zaułki Zamościa – meandry fabuły

Przy tworzeniu mechaniki młodzi projektanci korzystali z kreatora gier mobilnych- czyli aplikacji ActionTrack. Po krótkim szkoleniu technicznym ActionTrack nie miał przed nimi tajemnicy. Funkcjonalności tego intuicyjnego narzędzia zostały wykorzystane do maksimum.
Młodzież z dumą wplatała do narracji znane im miejsca i postaci. Dzięki temu gra nabrała edukacyjnych walorów, podanych we wciągającej i interesującej formie przedwojennego kryminału.

Premiera już 18 października 2019 z udziałem samego autora.

 

Zobacz także

[mc4wp_form id=”1853″]