Home Aktualności Nowa gra w 48 godzin. Maraton projektowania gier

Nowa gra w 48 godzin. Maraton projektowania gier

by Alicja Krawczyńska
Opublikowano:
Zbliżenie na procesor - czyli maraton projektowania gier w mateaforze

Jesteśmy entuzjastami gier w każdym wydaniu. Dlatego też nie mogło zabraknąć nas podczas wielogodzinnych zawodów w projektowaniu gier. Koło Naukowe Twórców Gier zaprosiło nas do udziału w TK Games Jam 2019. Maraton projektowania gier odbył się w dniach 22 do 24 lutego w Strefie Kultury Studenckiej Politechniki Wrocławskiej.

Projektanci gier biorący udział w wydarzeniu stanęli przed trudnym zadaniem stworzenia gry w kilkadziesiąt godzin. Grupa pasjonatów daje się zamknąć na weekend, aby od podstaw zrobić grę na zadany temat? Widzimy w tym świetny potencjał do wykorzystania ActionTracka. Nie mogliśmy nie dołączyć do dwudniowego maratonu!

Jednorożce i monitory na stanowiska!

Start Game Jamu przypadał na początek weekendu. W piątek wieczorem miłośnicy gier wysłuchali trzech prelekcji, w tym naszej, dotyczącej wykorzystania Action Tracka. Nie mogliśmy ukryć dumy, gdy sala pełna programistów i twórców gier słuchała o polskich bibliotekarzach, którzy samodzielnie przygotowywali własne rozgrywki, promujące czytelnictwo. Podczas wykładów młodzi game designerzy przygotowywali swoje stanowiska, grupowali się w ramach drużyn oraz rozpakowywali sprzęt, obok którego stanęły także jednorożce, lightsticki i inne gadżety uprzyjemniające wielogodzinną pracę. Około godziny 21:00 organizatorzy przedstawili hasła, które przyświecały tegorocznej edycji. Uczestnicy musieli zawrzeć w swojej pracy szeroko rozumiany kontrast, rozwój, syntetyczność i azyl.

Lodowa planeta i Action Track

Większość uczestników wybierała tworzenie zespołowe, choć nie brakowało osób, które wolały przygotowywać gry na własną rękę. W ruch poszły napoje energetyczne i ciepłe śpiwory. Część rozpoczęła przygotowania od dokładnego rozpisania scenariusza. Niektórzy zaczęli od tworzenia efektownej grafiki. Pomiędzy całym zamieszaniem trwały również prace przy wykorzystaniu intuicyjnej aplikacji ActionTrack. Scenariusz obejmował awaryjne lądowanie na tajemniczej planecie, zlokalizowanej oczywiście w Strefie Kultury Studenckiej Politechniki. Śmiałkowie doświadczali wirtualnego kontaktu z trudnymi warunkami atmosferycznymi, a nawet zostali zmuszeni do walki wręcz. Także w świecie rzeczywistym pogoda nie rozpieszczała, dlatego podczas rozgrywki wykorzystano tryb z kodami QR.

Maraton tworzenia gier – podsumowanie

Podsumowanie wydarzenia wygląda niezwykle imponująco – maraton projektowania gier okazał się prawdziwym sukcesem. Cieszymy się, że byliśmy częścią wydarzenia, gdzie podczas 39 godzin pracy 219 uczestników stworzono 55 gier, posiłkując się przy tym 550 tostami i hektolitrami kawy. Atmosfera technicznej kreatywności i zapał młodych twórców natchnęły nas i zainspirowały do kolejnych działań!

 

Zobacz także

[mc4wp_form id=”1853″]