Home Repozytorium - biblioteka gier mobilnych

Repozytorium - biblioteka gier mobilnych

Repozytorium gier służy upowszechnianiu i  promowaniu gier mobilnych celem promocji czytelnictwa w bibliotekach publicznych i instytucjach kultury. Poniżej prezentujemy gry, które zostały opracowane i przygotowane przez instytucje, które w pracy z czytelnikami wykorzystują technologię ActionTrack.

Zainteresowanych otrzymaniem gry do wykorzystania w bibliotece prosimy o wysłanie formularza z zapytaniem, który znajduje się na dole strony. Wystarczy kliknąć przycisk „Zamów gry”.

  • Mat Max

    Pewnego dnia drogi Piotra oraz króla matematycznych stworków – Matmaxa skrzyżowały się.  Czy Piotr podoła wyzwaniu, które rzuci mu napotkana postać? Sprawdź się w grze, która sprawdza wiadomości z działań matematycznych na poziomie 4 klasy . Lecz uważaj! Każda pomyłka może Cię wiele kosztować.

    Czas trwania gry: 20 minut
    Autorzy: Good Games
    Inne ważne informacje: Gra przeznaczona dla dzieci z 4 klasy podstawówki
  • Z biegiem historii

    Sprawdź swoją wiedzę z najważniejszych dat z historii Polski. Masz 15 minut na znalezienie 15 kodów QR. Odnajdź wszystkie ukryte kody i walcz o jak największą ilość punktów!
    Gra idealnie sprawdzi się w malutkim pokoju, jak i całym budynku.

    Czas trwania gry: 15 minut
    Autorzy: Good Games
  • Magiczny kamień Smoka Wolumina Czytalskiego

    Biblioteka oraz jej najwięksi sprzymierzeńcy – Smoki Czytalskie potrzebują twojej pomocy! Odkryj w sobie moc niezbędną do wykonania misji i uratowania wszystkich książek przed zagładą! Wyrusz drogą wzdłuż kodów QR, a dzięki tej podróży odkryjesz, jak działa biblioteka oraz poznasz wszystkie biblioteczne zakamarki.

    Czas trwania gry: 10 minut
    Autorzy: Książnica Beskidzka w Bielsku-Białej
    Inne ważne informacje: Gra oparta jest na kodach QR, przeznaczona dla dzieci 6-10 lat, które przychodzą do biblioteki pierwszy raz.
  • Matematyczne Potwory

    Gra w niekonwencjonalny sposób sprawdza wiedzę z tabliczki mnożenia. Przeznaczona dla uczniów szkoły podstawowej klas 2-4.
    Wyjdź do najbliższego parku i zbieraj punkty za zadania! Lecz uważaj! W przejściu gry będą Ci przeszkadzać potwory – Matematixy. Zbierz jak najwięcej punktów w jak najkrótszy czasie! Matematyczne Potwory to najlepszy przykład połączenia świetnej zabawy z nauką!

    Czas trwania gry: 20 minut
    Autorzy: Good Games
  • Próba komisarza Mortki

    W grze będziesz uczestniczył w śledztwie, które prowadzi Jakub Mortka. Poszukiwania utknęły w martwym punkcie, główna podejrzana zaginęła, a kiedy się odnalazła, w niczym to nie pomogło. Coraz więcej tropów zamiast prowadzić do rozwiązania, coraz bardziej zaciemnia obraz i utrudnia zakończenia sprawy. Cierpliwość komisarza wystawiają na próbę także sąsiedzi ofiary, wysuwający kolejne żądania. Mortka potrzebuje pomocnika – to własnie ty! Podejmij wyzwanie, a kto wie, co uda Ci się odkryć.

    Autorzy: Biblioteka Publiczna w Wilanowie
    Inne ważne informacje: Gra na podstawie prozy Wojciecha Chmielarza „Próba komisarza Mortki”
  • Dziewczynka z zapałkami

    Gra oparta jest o baśń H.Ch. Andersena „Dziewczynka z zapałkami”. Ma ona alternatywne, szczęśliwe zakończenie. Razem z nasza bohaterką wracamy wspomnieniami do szczęśliwych chwil w jej życiu.

    Autorzy: Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Wałbrzychu „Biblioteka pod Atlantami”
  • Drwal z Podzamcza

    Poznaj legendę jaka kryje się za powstaniem Podzamcza – jednej z dzielnic Wałbrzycha. Jak „dębowy las” stał się „kamiennym lasem”? Może Drwal, który tu mieszkał bardzo, bardzo dawno temu – wie coś więcej na ten temat?
    Przekonaj się!

    Czas trwania gry: 20-30 minut
    Autorzy: Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Wałbrzychu „Biblioteka pod Atlantami”
  • Z biegiem krwi

    Pasy zapięte? No to w drogę!
    Zmniejsz się i wyrusz na przygodę po bogatym wnętrzu ciała człowieka,
    zgodnie z układem krwionośnym.
    Uważaj! Mogą tam czekać na Ciebie różne przeciwciała, dla których nie jesteś mile widziany.

    Autorzy: Good Games
  • Historia książki

    Od jak dawna towarzyszy nam papier i alfabet? Jak wyglądały książki bez okładek i stron z kartkami? Od kiedy możemy czytać książki w języku polskim?

    Gra przenosi nad do świata pisma i książek, pokazując drogę od pierwszych zapisanych słów do milionów woluminów współcześnie. Idealna forma opowieści na lekcje biblioteczne lub język polski dla młodszych klas szkoły podstawowej

    Autorzy: Good Games
  • Rodacy!

    Rozgrywka prezentująca na lokalnych bohaterów. Przygotowana została na setną rocznicę odzyskania niepodległości. Korzystający z aplikacji gry mogą dowiedzieć się m.in., jakie motto towarzyszyło oddziałowi gen. Stanisława Sosabowskiego, w którym budynku mieszkał poeta Mieczysław Stryjewski., jak zginął Henryk Keller, kto utworzył oddział dziecięcy w lęborskim szpitalu, a także gdzie w  mieście była sala koncertowa Gatha.

    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku
  • (Nie)Kryminalne zagadki Lęborka

    Gra pozwala odkryć nieznane miejsca Lęborka. Uczestnik przemierza miasto i poznaje jego tajemnice: gdzie znaleziono największy skarb, jakie królowe odwiedziły Lębork; gdzie były Łabędzi Staw czy Góra Szubieniczna. Materiały informacyjne i ikonograficzne połączone są, jak w każdej grze terenowej, z zagadkami, rebusami i zadaniami do wykonania, za które uczestnicy otrzymują srebrne szelągi.

    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku
  • O bogach i bohaterach

    Jako gracz otwierasz magiczną księgę. Na okładce widzisz napis “Uwaga, w tej książce znajdziesz najmroczniejsze historie! Zbrodnie, okrutnych bogów, podstępy i widowiskowe upadki! Czytasz na własną odpowiedzialność!”

    Dzięki tej grze zagłębisz się w świat mitów greckich – poznając bogów i bohaterów, którzy na stałe pozostali w naszej kulturze.

    Autorzy: Good Games
  • Złote Ust(k)a – Znajdźmy Wspólny Język

    „Złote Ust(k)a – Znajdźmy Wspólny Język” to gra przeznaczona dla osób lubiących zabawy słowne i rozwiązywanie „pułapek językowych”.

    Gra, która pozwoli  sprawdzić kompetencje językowe i poprowadzi uczestników zaułkami Ustki.

    Autorzy: Miejska Biblioteka w Ustce
  • Ustka w Sieci

    Gra ma formułę przewodnika po mieście, opowiada on skróconą historię naszego miasta, a także zabiera w podróż po ciekawych lokacjach i miejscach wartych odwiedzenia, przybliża historię miejsc, których już nie ma, a warto o nich pamiętać.

    Autorzy: Good Games, Miejska Biblioteka w Ustce
    Materiały multimedialne: Zbiór fotografii zgromadzony przez Bibliotekę Miejską w Ustce
  • Zielony Kapturek

    Kochasz przyrodę? Masz umysł detektywa?
    Pomóż zwierzętom znaleźć największego śmieciarza w lesie i zdobądź tytuł Strażnika Lasu!
    Gra odbywa się w Parku Południowym.

    Autorzy: Joanna Szczygłowska, Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu
    Inne ważne informacje: Gra przeznaczona dla dzieci 5-10 lat z opiekunami.
  • MoniuszkoGo

    W 2019 roku przypada 200. rocznica urodzin Stanisława Moniuszki – wybitnego kompozytora, dyrygenta, organisty, pedagoga, dyrektora Teatru Wielkiego w Warszawie, twórcy polskiej opery narodowej.
    Wciel się w rolę młodego redaktora szkolnej gazetki i razem z nim odkryj na nowo twórczość kompozytora.

    Czas trwania gry: 30-40 minut
    Autorzy: Good Games
    Inne ważne informacje: Gra przeznaczona jest dla młodzieży szkolnej, licealnej i dla dorosłych.
  • Kosmos na lodzie

    Kosmiczna ekspedycja naukowa zostaje brutalnie przerwana przez nagły atak wrogiego statku. Ocaleli rozbitkowie lądują awaryjnie w pobliżu tajemniczych ruin. W grze wcielisz się w dowódcę ekspedycji , by przeżyć na mroźnej planecie musisz poznać jej tajemnicę.

    Autorzy: Good Games
  • Pociąg do Niepodległości

    Jest 9 lutego 1920 roku… Jutro w Pucku odbędą się symboliczne zaślubiny Polski z morzem. Ale w Rumi też się dzieje! Koleją oraz pieszo i konno, przez Rumię przejeżdżają kolejne oddziały Błękitnej Armii, kierując się do Wejherowa i Pucka. W Rumi zakwaterował się sztab 11. Dywizji Piechoty. Jesteś oficerem Żandarmerii, czyli policji wojskowej, w Armii Hallera, a twoim zadaniem będzie wyjaśnienie zagadki kradzieży tajnych dokumentów.

    Czas trwania gry: 60-90 minut
    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Rumi im. Floriana Ceynowy
  • Zwiedź mnie z Wiedźminem

    Gra nawiązuje do świata Wiedźmina stworzonego przez Andrzeja Sapkowskiego. Zabawa pozwala sprawdzić swoją wiedzę, a przy tym poznać wypożyczalnię dla dorosłych lęborskiej biblioteki.

    Czas trwania gry: 20-30 minut
    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku
    Inne ważne informacje: Gra oparta jest na kodach QR znajdujących się w Lęborskiej bibliotece
  • PiłsudskiGo

    W grze PiłsudskiGO wcielicie się w postać pisarzy, biografów, którzy przystępują do pracy nad nową książką dotyczącą życia jednego z twórców polskiej niepodległości. W trakcie gry poznacie interesujące fakty z życia Piłsudskiego i będziecie musieli się zmierzyć z kilkoma wyzwaniami…

    Czas trwania gry: 30-60 minut
    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Gliwicach
  • Mowa Nienawiści

    Czym jest hejt lub stereotyp, jak je rozpoznać i na nie reagować? O mowie nienawiści mówi się dużo, ale czy naprawdę wiemy, czym ona jest? Gra jest adresowana do młodzieży szkolnej i osób dorosłych.

    Czas trwania gry: 30 minut
    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Gliwicach
    Materiały multimedialne: Wszystkie materiały pochodzą z darmowych źródeł
  • Mały Książę

    Gra nawiązuje do elementów z fabuły „Małego Księcia” i oprowadza po różnych działach biblioteki. Uczestnicy wykonują zadania i rozwiązują zagadki przemieszczając się pomiędzy asteroidami.

    Czas trwania gry: 30 minut
    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku
    Materiały multimedialne: Wszystkie materiały pochodzą z ogólnodostępnych źródeł
    Inne ważne informacje: Gra oparta jest na kodach QR
  • Dziwne kaczątko

    Dziwne kaczątko to adaptacja baśni „Brzydkie kaczątko” Hansa Christiana Andersena. Tak jak w klasycznej baśni, głównym bohaterem jest kaczątko, które czuje się gorsze od swojego rodzeństwa i ucieka w świat. W czasie podróży zdobywa doświadczenia, dojrzewa i zmienia.

    Gra może być bazą lekcji bibliotecznej dla dzieci przy wykorzystaniu tabletów w bibliotece. Albo punktem wyjścia do rozmowy o tolerancji, współpracy, traktowaniu innych i o tym, czy warto oceniać po pozorach.

    Czas trwania gry: 50 min
    Autorzy: Good Games
    Inne ważne informacje: Gra przeznaczona jest dla osób w każdym wieku, które chcą zagłębić się w świat baśni, dobrze się bawić i przy okazji czegoś nauczyć.