Home Repozytorium - biblioteka gier mobilnych

Repozytorium - biblioteka gier mobilnych

Repozytorium gier służy upowszechnianiu i  promowaniu gier mobilnych celem promocji czytelnictwa w bibliotekach publicznych i instytucjach kultury. Poniżej prezentujemy gry, które zostały opracowane i przygotowane przez instytucje, które w pracy z czytelnikami wykorzystują technologię ActionTrack.

Zainteresowanych otrzymaniem gry do wykorzystania w bibliotece prosimy o wysłanie formularza z zapytaniem, który znajduje się na dole strony. Wystarczy kliknąć przycisk „Zamów gry”.

  • Pani Twardowska

    Tak jak w balladzie Adama Mickiewicza, fabuła gry dzieje się w karczmie „Rzym”.

    Tak jak w balladzie,  zabawa trwa w najlepsze, gdy nagle pojawia się niespodziewany gość…

    A co wydarzyło się wcześniej i później?

     

     

    Czas trwania gry: 20 minut
    Autorzy: Good Games
    Inne ważne informacje: Gra dla uczniów 4 klasy Szkoły Podstawowej
  • Podróż do świata pierwszych Słowan

    Gra inspirowana książką  „Bestiariusz słowiański” autorstwa Pawła Zycha oraz Witolda Vargasa.

    Gra jest zaproszeniem do wejścia do niesamowitego świata opowieści polskich wierzeń ludowych, pełnych skrzatów, wodników i rusałek. Świata, gdzie magia łączy się z rzeczywistością.

    Czas trwania gry: 40 minut
    Autorzy: Książnica Beskidzka w Bielsku-Białej
  • Mat Max

    Pewnego dnia drogi Piotra oraz króla matematycznych stworków – Matmaxa skrzyżowały się.  Czy Piotr podoła wyzwaniu, które rzuci mu napotkana postać? Sprawdź się w grze, która sprawdza wiadomości z działań matematycznych na poziomie 4 klasy . Lecz uważaj! Każda pomyłka może Cię wiele kosztować.

    Czas trwania gry: 20 minut
    Autorzy: Good Games
    Inne ważne informacje: Gra przeznaczona dla dzieci z 4 klasy podstawówki
  • Z biegiem historii

    Sprawdź swoją wiedzę z najważniejszych dat z historii Polski. Masz 15 minut na znalezienie 15 kodów QR. Odnajdź wszystkie ukryte kody i walcz o jak największą ilość punktów!
    Gra idealnie sprawdzi się w malutkim pokoju, jak i całym budynku.

    Czas trwania gry: 15 minut
    Autorzy: Good Games
  • Magiczny kamień Smoka Wolumina Czytalskiego

    Biblioteka oraz jej najwięksi sprzymierzeńcy – Smoki Czytalskie potrzebują twojej pomocy! Odkryj w sobie moc niezbędną do wykonania misji i uratowania wszystkich książek przed zagładą! Wyrusz drogą wzdłuż kodów QR, a dzięki tej podróży odkryjesz, jak działa biblioteka oraz poznasz wszystkie biblioteczne zakamarki.

    Czas trwania gry: 10 minut
    Autorzy: Książnica Beskidzka w Bielsku-Białej
    Inne ważne informacje: Gra oparta jest na kodach QR, przeznaczona dla dzieci 6-10 lat, które przychodzą do biblioteki pierwszy raz.
  • Matematyczne Potwory

    Gra w niekonwencjonalny sposób sprawdza wiedzę z tabliczki mnożenia. Przeznaczona dla uczniów szkoły podstawowej klas 2-4.
    Wyjdź do najbliższego parku i zbieraj punkty za zadania! Lecz uważaj! W przejściu gry będą Ci przeszkadzać potwory – Matematixy. Zbierz jak najwięcej punktów w jak najkrótszy czasie! Matematyczne Potwory to najlepszy przykład połączenia świetnej zabawy z nauką!

    Czas trwania gry: 20 minut
    Autorzy: Good Games
  • Próba komisarza Mortki

    W grze będziesz uczestniczył w śledztwie, które prowadzi Jakub Mortka. Poszukiwania utknęły w martwym punkcie, główna podejrzana zaginęła, a kiedy się odnalazła, w niczym to nie pomogło. Coraz więcej tropów zamiast prowadzić do rozwiązania, coraz bardziej zaciemnia obraz i utrudnia zakończenia sprawy. Cierpliwość komisarza wystawiają na próbę także sąsiedzi ofiary, wysuwający kolejne żądania. Mortka potrzebuje pomocnika – to własnie ty! Podejmij wyzwanie, a kto wie, co uda Ci się odkryć.

    Autorzy: Biblioteka Publiczna w Wilanowie
    Inne ważne informacje: Gra na podstawie prozy Wojciecha Chmielarza „Próba komisarza Mortki”
  • Dziewczynka z zapałkami

    Gra oparta jest o baśń H.Ch. Andersena „Dziewczynka z zapałkami”. Ma ona alternatywne, szczęśliwe zakończenie. Razem z nasza bohaterką wracamy wspomnieniami do szczęśliwych chwil w jej życiu.

    Autorzy: Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Wałbrzychu „Biblioteka pod Atlantami”
  • Drwal z Podzamcza

    Poznaj legendę jaka kryje się za powstaniem Podzamcza – jednej z dzielnic Wałbrzycha. Jak „dębowy las” stał się „kamiennym lasem”? Może Drwal, który tu mieszkał bardzo, bardzo dawno temu – wie coś więcej na ten temat?
    Przekonaj się!

    Czas trwania gry: 20-30 minut
    Autorzy: Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Wałbrzychu „Biblioteka pod Atlantami”
  • Z biegiem krwi

    Pasy zapięte? No to w drogę!
    Zmniejsz się i wyrusz na przygodę po bogatym wnętrzu ciała człowieka,
    zgodnie z układem krwionośnym.
    Uważaj! Mogą tam czekać na Ciebie różne przeciwciała, dla których nie jesteś mile widziany.

    Autorzy: Good Games
  • Historia książki

    Od jak dawna towarzyszy nam papier i alfabet? Jak wyglądały książki bez okładek i stron z kartkami? Od kiedy możemy czytać książki w języku polskim?

    Gra przenosi nad do świata pisma i książek, pokazując drogę od pierwszych zapisanych słów do milionów woluminów współcześnie. Idealna forma opowieści na lekcje biblioteczne lub język polski dla młodszych klas szkoły podstawowej

    Autorzy: Good Games
  • Rodacy!

    Rozgrywka prezentująca na lokalnych bohaterów. Przygotowana została na setną rocznicę odzyskania niepodległości. Korzystający z aplikacji gry mogą dowiedzieć się m.in., jakie motto towarzyszyło oddziałowi gen. Stanisława Sosabowskiego, w którym budynku mieszkał poeta Mieczysław Stryjewski., jak zginął Henryk Keller, kto utworzył oddział dziecięcy w lęborskim szpitalu, a także gdzie w  mieście była sala koncertowa Gatha.

    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku
  • (Nie)Kryminalne zagadki Lęborka

    Gra pozwala odkryć nieznane miejsca Lęborka. Uczestnik przemierza miasto i poznaje jego tajemnice: gdzie znaleziono największy skarb, jakie królowe odwiedziły Lębork; gdzie były Łabędzi Staw czy Góra Szubieniczna. Materiały informacyjne i ikonograficzne połączone są, jak w każdej grze terenowej, z zagadkami, rebusami i zadaniami do wykonania, za które uczestnicy otrzymują srebrne szelągi.

    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku
  • O bogach i bohaterach

    Jako gracz otwierasz magiczną księgę. Na okładce widzisz napis “Uwaga, w tej książce znajdziesz najmroczniejsze historie! Zbrodnie, okrutnych bogów, podstępy i widowiskowe upadki! Czytasz na własną odpowiedzialność!”

    Dzięki tej grze zagłębisz się w świat mitów greckich – poznając bogów i bohaterów, którzy na stałe pozostali w naszej kulturze.

    Autorzy: Good Games
  • Złote Ust(k)a – Znajdźmy Wspólny Język

    „Złote Ust(k)a – Znajdźmy Wspólny Język” to gra przeznaczona dla osób lubiących zabawy słowne i rozwiązywanie „pułapek językowych”.

    Gra, która pozwoli  sprawdzić kompetencje językowe i poprowadzi uczestników zaułkami Ustki.

    Autorzy: Miejska Biblioteka w Ustce
  • Ustka w Sieci

    Gra ma formułę przewodnika po mieście, opowiada on skróconą historię naszego miasta, a także zabiera w podróż po ciekawych lokacjach i miejscach wartych odwiedzenia, przybliża historię miejsc, których już nie ma, a warto o nich pamiętać.

    Autorzy: Good Games, Miejska Biblioteka w Ustce
    Materiały multimedialne: Zbiór fotografii zgromadzony przez Bibliotekę Miejską w Ustce
  • Zielony Kapturek

    Kochasz przyrodę? Masz umysł detektywa?
    Pomóż zwierzętom znaleźć największego śmieciarza w lesie i zdobądź tytuł Strażnika Lasu!
    Gra odbywa się w Parku Południowym.

    Autorzy: Joanna Szczygłowska, Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu
    Inne ważne informacje: Gra przeznaczona dla dzieci 5-10 lat z opiekunami.
  • MoniuszkoGo

    W 2019 roku przypada 200. rocznica urodzin Stanisława Moniuszki – wybitnego kompozytora, dyrygenta, organisty, pedagoga, dyrektora Teatru Wielkiego w Warszawie, twórcy polskiej opery narodowej.
    Wciel się w rolę młodego redaktora szkolnej gazetki i razem z nim odkryj na nowo twórczość kompozytora.

    Czas trwania gry: 30-40 minut
    Autorzy: Good Games
    Inne ważne informacje: Gra przeznaczona jest dla młodzieży szkolnej, licealnej i dla dorosłych.
  • Kosmos na lodzie

    Kosmiczna ekspedycja naukowa zostaje brutalnie przerwana przez nagły atak wrogiego statku. Ocaleli rozbitkowie lądują awaryjnie w pobliżu tajemniczych ruin. W grze wcielisz się w dowódcę ekspedycji , by przeżyć na mroźnej planecie musisz poznać jej tajemnicę.

    Autorzy: Good Games
  • Pociąg do Niepodległości

    Jest 9 lutego 1920 roku… Jutro w Pucku odbędą się symboliczne zaślubiny Polski z morzem. Ale w Rumi też się dzieje! Koleją oraz pieszo i konno, przez Rumię przejeżdżają kolejne oddziały Błękitnej Armii, kierując się do Wejherowa i Pucka. W Rumi zakwaterował się sztab 11. Dywizji Piechoty. Jesteś oficerem Żandarmerii, czyli policji wojskowej, w Armii Hallera, a twoim zadaniem będzie wyjaśnienie zagadki kradzieży tajnych dokumentów.

    Czas trwania gry: 60-90 minut
    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Rumi im. Floriana Ceynowy
  • Zwiedź mnie z Wiedźminem

    Gra nawiązuje do świata Wiedźmina stworzonego przez Andrzeja Sapkowskiego. Zabawa pozwala sprawdzić swoją wiedzę, a przy tym poznać wypożyczalnię dla dorosłych lęborskiej biblioteki.

    Czas trwania gry: 20-30 minut
    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku
    Inne ważne informacje: Gra oparta jest na kodach QR znajdujących się w Lęborskiej bibliotece
  • PiłsudskiGo

    W grze PiłsudskiGO wcielicie się w postać pisarzy, biografów, którzy przystępują do pracy nad nową książką dotyczącą życia jednego z twórców polskiej niepodległości. W trakcie gry poznacie interesujące fakty z życia Piłsudskiego i będziecie musieli się zmierzyć z kilkoma wyzwaniami…

    Czas trwania gry: 30-60 minut
    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Gliwicach
  • Mowa Nienawiści

    Czym jest hejt lub stereotyp, jak je rozpoznać i na nie reagować? O mowie nienawiści mówi się dużo, ale czy naprawdę wiemy, czym ona jest? Gra jest adresowana do młodzieży szkolnej i osób dorosłych.

    Czas trwania gry: 30 minut
    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Gliwicach
    Materiały multimedialne: Wszystkie materiały pochodzą z darmowych źródeł
  • Mały Książę

    Gra nawiązuje do elementów z fabuły „Małego Księcia” i oprowadza po różnych działach biblioteki. Uczestnicy wykonują zadania i rozwiązują zagadki przemieszczając się pomiędzy asteroidami.

    Czas trwania gry: 30 minut
    Autorzy: Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku
    Materiały multimedialne: Wszystkie materiały pochodzą z ogólnodostępnych źródeł
    Inne ważne informacje: Gra oparta jest na kodach QR
  • Dziwne kaczątko

    Dziwne kaczątko to adaptacja baśni „Brzydkie kaczątko” Hansa Christiana Andersena. Tak jak w klasycznej baśni, głównym bohaterem jest kaczątko, które czuje się gorsze od swojego rodzeństwa i ucieka w świat. W czasie podróży zdobywa doświadczenia, dojrzewa i zmienia.

    Gra może być bazą lekcji bibliotecznej dla dzieci przy wykorzystaniu tabletów w bibliotece. Albo punktem wyjścia do rozmowy o tolerancji, współpracy, traktowaniu innych i o tym, czy warto oceniać po pozorach.

    Czas trwania gry: 50 min
    Autorzy: Good Games
    Inne ważne informacje: Gra przeznaczona jest dla osób w każdym wieku, które chcą zagłębić się w świat baśni, dobrze się bawić i przy okazji czegoś nauczyć.