Home Aktualności Wakacyjne szkolenia z gamifikacji – Dom Spotkań z Historią

Wakacyjne szkolenia z gamifikacji – Dom Spotkań z Historią

by Alicja Krawczyńska
Opublikowano:
szkolenia Dom Spotkań z Historią

Historia XX wieku

Dom Spotkań z Historią to instytucja kultury miasta stołecznego Warszawy. Zajmuje się się dwudziestowieczną historią Europy Środkowo-Wschodniej, Polski, Warszawy. Do tej pory DSH organizował wystawy, dyskusje, spotkania, pokazy filmów. Były też liczne konferencje i oczywiście warsztaty edukacyjne, przede wszystkim z młodzieżą.  Niedługo do tej oferty dołączą gry mobilne. Wspólnie z Ośrodkiem KARTA Dom Spotkań z Historią prowadzi Archiwum Historii Mówionej (AHM). Jest to największy w Polsce zbiór relacji świadków historii XX wieku, zawierający relacje świadków historii mówionej, zdjęcia, dokumenty i filmy.  A całość składa się na doskonałą baza dla gier mobilnych. Dlatego też nasze drogi musiały się w końcu przeciąć. 🙂

Szkolenia w czasach pandemii

Nie była to łatwa podróż. Część spotkań odbywała się online, część na miejscu.  Sytuacja epidemiczna sprawiła, że nie wszystkie osoby mogły brać udział w całości szkolenia. Wszystko to jednak blednie w zestawieniu z zaangażowaniem i pomysłowością uczestniczek i uczestników naszych zajęć.

Biorąc pod uwagę warunki, udało im się dokonać niemożliwego, czyli wymyślić trzy gry po Warszawie, które przybliżą atmosferę powojenej rzeczywistości, trudnej, ale jednocześnie przepełnionej nadzieją. Dzięki możliwościom, jakie daje ActionTrack, losy warszawiaków, którzy po wojnie starali się odbudować swoje życie, odbudowując jednocześnie zburzone miasto, będzie można poznać w miejscach, których dotyczą ich opowieści. Zapowiada się naprawdę ciekawe wydarzenie. Dlatego wypatrujcie informacji na stronie internetowej i profilu facebooka DSH.

ActionTrack techniczne

Zanim jednak zaczęliśmy prace nad grami, spędziliśmy trochę czasu na poznawaniu ActionTracka. Tworzyliśmy w nim własne szablony i ścieżki. Następnie stawialiśmy punkty i opracowywaliśmy  zadania. Nie zabrakło oczywiście początków historii przyszłych gier. Dyskutowaliśmy o jego możliwościach, ale także o tym, jak napisać dobrą grę, jak wprowadzić w nią gracza, jakie wyzwania przed nim stawiać i jak nie przeładować gry treścią (chociaż mamy tak dużo informacji, które chcemy wykorzystać). Oczywiście nie mogło zabraknąć momentów, w których uczestnicy szkolenia poznawali inne gry, zarówno online, jak i miejskie, aby w ten sposób – z perspektywy gracza – ocenić, jakie rozwiązania najlepiej się sprawdzają. Z tego powodu wyszliśmy w teren, aby rozwiązać zagadkę kryminalną w Ogrodzie Saskim.

 

Czekamy na gry i życzymy DSH dobrej zabawy podczas szlifowania pomysłów!

Zobacz także