Home Aktualności Młodzież ze Szczawna ratuje bibliotekę

Młodzież ze Szczawna ratuje bibliotekę

by Alicja Krawczyńska
Opublikowano:

14 maja 2019 mieszkańców Szczawna Zdrój przywitał piękny słoneczny poranek. Błękitne niebo oraz zieleń…

14 maja 2019 mieszkańców Szczawna Zdrój przywitał piękny słoneczny poranek. Błękitne niebo oraz zieleń pobliskich parków – Zdrojowego i Szwedzkiego sprawiały, że nie tylko kuracjusze zażywali obowiązkowych spacerów. Tym bardziej, że był to pierwszy słoneczny poranek do kilku dni…

Literackie osobistości uzdrowiska wchodzą do gry

W Bibliotece Miejskiej im.  Tadeusza Boya Zieleńskiego trwały ostatnie przygotowania do uruchomienia mobilnej gry miejskiej opartej o literackie tropy uzdrowiska i literackie znakomitości, które go odwiedzały. Gra została przygotowana dla tutejszej młodzieży i przy jej aktywnym udziale podczas warsztatów organizowanych przez  zespół firmy Good Books. Wspólnie z wolontariuszami opracowane zostały elementy fabuły, niektóre pytania oraz kryteria akceptacji kreatywnych zadań w grze.

Punktualnie o 11:30 zgromadzona licznie młodzież kilku szkół średnich i jednej szkoły podstawowej pobrała aplikację ActionTrack, za pomocą kodu QR uruchomiła grę i na podane hasło rozpoczęła rozgrywki. Fabuła gry opierała się prosty schemat naszych czasów: biblioteka nie jest dochodowa, więc zostanie zamieniona na centrum handlowe. Aby ją uratować trzeba wykonać szereg zadań rozlokowanych w Parku Zdrojowym, przy kortach i kościele i Parku Szwedzkim, często wykazują się pomysłowością, sprytem i siłą argumentacji.

W sprycie siła  

Zdecydowana większość drużyn przeszła pomyślnie ten intelektualny tor przeszkód i dotarła do celu ratując tym samym Bibliotekę.  Jednocześnie pod koniec rozgrywek aura zdecydowanie się zmieniła z majowej na listopadową, więc młodzież tym chętniej gromadziła się między regałami sali bibliotecznej w oczekiwaniu na wyniki i nagrody.

Jury w czteroosobowym skrupulatnie oceniało kreatywne zdjęcia i odpowiedzi, biorąc pod uwagę aż 5 różnych kryteriów, żeby sprawiedliwie ocenić najlepsze pomysły.  Ostatecznie wygrała drużyna Dzikich Bobrów z Miejskiej Szkoły Podstawowej, pokazując, że zespołowe działanie i wspólne dążenie do celu opłaca się w każdej sytuacji.  Szczawieńska Biblioteka zaś zyskała tego dnia grono kilkudziesięciu młodych sympatyków, którzy prawdopodobnie nie pomyśleli, że grając budują most między zabawą a wiedzą o literatach i literaturze, którą zdobyli przy okazji.

Zobacz także