Home » Łódź zgamifikowana, czyli poznajemy historię mobilnie

Jak przedstawić historię polskich miast, aby zainteresować nią mieszkańców oraz turystów? Najlepiej… zagrać w nią! Na zaproszenie Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej imienia Marszałka Józefa Piłsudskiego wybraliśmy się do Łodzi. Tamtejsza kadra planuje zorganizować własną grę miejską, w oparciu o aplikację ActionTrack.

Narzędzie to podstawa

Uczestnicy szkolenia mieli już w głowach zarys scenariusza gry, jaki może zostać rozegrany na ulicach Łodzi. Punktem wyjścia była historia miasta – fakty związane nie tylko z przemysłem odzieżowym i częścią fabryczną, ale także wielkimi nazwiskami, związanymi z ośrodkiem. Potrzebowali oni jedynie sposobu na przekucie planów w reale działanie. Idealnie nadaje się do tego aplikacja Action Track, która umożliwi łódzkiej kadrze samodzielne stworzenie gry na swoim terenie, którą idealnie dopasują do potrzeb i możliwości.

Gamifikacja na ActionTrack w Lodzi

Szkolenie techniczne

Każde tworzenie gry zaczynamy od gruntownej porcji wiedzy. Po wcześniejszej części teoretycznej, w trakcie której uczestnicy nauczyli się m.in. budować scenariusz gry, przyszedł czas na poznanie narzędzia, dzięki któremu kreatywne pomysły ujrzą światło dzienne. Choć narzędzie samo w sobie jest proste i intuicyjne, to posiada wiele zaawansowanych opcji, które mogą uatrakcyjnić rozgrywkę.

 

Dodawaj dźwięk, rozdzielaj graczy

Uczestnicy szkolenia entuzjastycznie reagowali na możliwość dodawania dźwięków, krótkich filmów wideo, odnośników do stron. Bibliotekarze zwrócili uwagę na tworzenie rozgałęzień – opcji wyboru przez graczy jednej ze ścieżek. Możliwość ta świetnie odpowiada twórcom. Planują oni rozdzielić graczy, by mogli oni podążać różnymi trasami wraz z wybranymi wielkimi postaciami po łódzkich ulicach.

Bibliotekarze zastanawiali się, jakie typy zadań najlepiej przekażą wiedzę historyczną, ale również zapewnią dobrą rozrywkę.

 

Testuj, testuj i jeszcze raz testuj

Już na etapie nauki obsługi ActionTracka stało się jasne, że testowanie gry to podstawa. Dzięki sprawdzaniu naprędce przygotowanych gier na sąsiednich ulicach bibliotekarze mogli zobaczyć na własnym przykładzie, jak wiele szczegółów jest ważnych przy rozgrywce. Dzięki odpowiednio intensywnemu testowaniu można ustrzec się wielu problemów i zapewnić komfortową rozgrywkę w zaplanowany przez siebie sposób.

Kadra biblioteczna wykazała się podczas szkolenia dużą kreatywnością i poczuciem humoru. Jesteśmy pewni, że taka sama będzie gra, która pomoże wypromować bogatą historię Łodzi. Życzymy powodzenia i czekamy z niecierpliwością na pierwszą grę!

 

Zobacz także

[mc4wp_form id=”1853″]