W sporcie obowiązuje podstawowa zasada – nie zmienia się zwycięskiego składu. Po dużym sukcesie wakacyjnych warsztatów, wykorzystujących aplikację ActionTrack, powróciliśmy w wałbrzyskiej Biblioteki pod Atlantami do tematu samodzielnego tworzenia gier mobilnych.
Krok 1 – piszemy scenariusz i tworzymy oprawę graficzną
Pomysł stworzenia gry „Dziewczynka z zapałkami 2019” zaproponowany został przez Panią Natalię Różycką, pracującą na co dzień w Filii nr 7 na Piaskowej Górze. Po odczytaniu treści baśni młodzi uczestnicy warsztatów jednogłośnie orzekli, że chcą zmienić jej zakończenie. Tym razem cała historia musi się mieć happy end! Pracę rozpoczęliśmy od stworzenia zrębu scenariusza gry. Mroczna historia nabrała u nas blasku dzięki ciepłym wspomnieniom drogiej babci. W naszym scenariuszu dziewczynce lepiej idzie sprzedaż zapałek – pod koniec gry nie został jej już żaden towar!
Następnie zgromadziliśmy ilustracje niezbędne do stworzenia gry. Bazowaliśmy na uzyskanej wcześniej wiedzy, skąd możemy pobierać pliki, dlatego zadanie poszło nam ekspresowo.
Krok 2 – kodowanie zadań i testowanie gry
Po stworzeniu scenariusza i zebraniu ilustracji, rozpoczęliśmy najważniejszą część – kodowanie gry na komputerach. Dzięki temu, że mieliśmy już do czynienia z Action Trackiem podczas wakacyjnych warsztatów, zadanie poszło nam szybko i sprawnie. Z pewnością pomógł nam w tym intuicyjny interface – tak prosty, że obsługują go nawet dzieci w wieku pięciu lat.
Krok 3 – zaczynamy grę!
8 lutego nadszedł sądny dzień! Dzieci były pełne emocji w związku z premierą ich samodzielnej gry. Młodzi twórcy podczas grania dookoła budynku biblioteki wyrażali swój pełen podziw. Jak mówili, bez porównania jest opcja grania nawet w najpopularniejszy z tytułów, a możliwość przejścia rozgrywki przygotowanej od początku do końca własnymi rękami. Po tak spontanicznej, sympatycznej reklamie zaciekawieni przechodnie zaglądali w telefony młodych programistów.
Czas powrotu do szkoły to nie koniec naszych działań z aplikacją mobilną Action Track. Kreatywna kadra biblioteczna już planuje tworzenie kolejnych gier. Pani Natalia pracuje nad kolejnym z pomysłów – gry na podstawie „Magicznego drzewa” Andrzeja Maleszki. Czekamy z niecierpliwością na kolejną porcję rozrywki napędzanej dobrą literaturą!
Arkadiusz Łapka, Biblioteka “Pod Atlantami”